לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. מועמדים רבים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין בכנסת ה-25. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם: מהרטה ברוך רון.

מהרטה ברוך רון, מתמודדת ברשימת מפלגת העבודה

מי אני?

"אני מהרטה ברוך רון, אני פעילה חברתית, סגנית ראש העיר תל אביב-יפו לשעבר. נולדתי בכפר באתיופיה ועליתי במבצע משה דרך מחנות הפליטים בסודן. למדתי בפנימיות דתיות. בוגרת תואר ראשון ושני מאוניברסיטת חיפה. נשואה לערן, צבר ויש לנו שלושה ילדים. כיהנתי כסגנית ראש העיר תל אביב מטעם מרצ".

למה לבחור בי?

"הנושא החברתי בוער בי. שוויון ההזדמנויות. רשת הביטחון לאוכלוסיות המוחלשות, יוקר המחייה והגיוון החברתי. אני ציונית גאה. מאמינה במדינת ישראל כמדינתו היחידה של העם היהודי ויחד עם זאת מאמינה בשילוב מלא ושווה זכויות של כל אזרחיה שאינם יהודים. ההחלטה הקשה בחיי הייתה עזיבת מרצ לפני כשנתיים משום שלא יכולתי להיות במקום שחלקים בו לא חולקים את תפיסת עולמי הציונית. באתי למפלגת העבודה בה החיבור בין חברתי, שוויון וכבוד לכולם וציוני זהה לתפיסת עולמי".

משהו שלא ידעתם עלי

"לאחר השתתפותי בתוכנית "השגריר" נקראה תסרוקת על שמי 'צמות מהרטה'".