בחירות 2022: ח"כ מיכל שיר סגמן הודיעה היום (ראשון) כי תעזוב את סיעת 'תקווה חדשה' של גדעון סער ותעבור למפלגתו של ראש הממשלה יאיר לפיד, 'יש עתיד'. מיש עתיד נמסר כי ח"כ מיכל שיר תשובץ ברשימת המפלגה לכנסת ה-25. המיקום לא סוכם אך היה נמסר כי תהיה במקום ריאלי. כמו כן, ברשימת המאוחדת 'כחול לבן-תקווה חדשה' ציפה לח"כ שיר מקום 15 או 16, כל עוד איזנקוט לא יודיע שיצטרף.

סקר מעריב חושף: כך נראית מפת הגושים עם מפלגתם של שקד והנדל

"אני מסיימת תקופה מרתקת עם חברי גדעון סער", ציינה ח"כ שיר, "נפלה בחלקי הזכות להיות חלק מהמהלך הפוליטי הדרמטי שהוביל לקץ שלטונו של בנימין נתניהו. אני מצטרפת היום לראש הממשלה יאיר לפיד ולמפלגת יש עתיד שהיא הכוח הפוליטי המרכזי אשר עומד כחומה בצורה מול מי שמנסה לפרק אותנו מבפנים".

לאחר ההודעה הגישה שיר, שהייתה ח"כית "נורבגית", את התפטרותה מהכנסת, ובעקבות כך גדעון סער ישוב לכהן כחבר כנסת.

מיכל שיר (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
מיכל שיר (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

רה"מ לפיד אמר: "מברך את ח״כ מיכל שיר על הצטרפותה ליש עתיד. מיכל היא ח"כ מצוינת וחרוצה עם ניסיון רב. יש לפנינו עבודה רבה. נמשיך לעבוד ביחד לטובת אזרחי ישראל. ברוכה הבאה". יו"ר מפלגתה לשעבר סער בירך אף הוא ומסר: "בהצלחה בהמשך הדרך מיכל".

מנגד, ח"כ מירי רגב, (הליכוד) תקפה את המצטרפת החדשה ל'יש עתיד': "מה לא עושים בשביל כיסא? אלה הם האנשים שגדלו בתנועת הליכוד, ערקו ממנה למפלגת מצב הרוח תקווה חדשה. ועכשיו בלי שום בושה הולכים ישירות אל ידיו של יאיר לפיד, טיבי ועבאס. דווקא עכשיו בגלל כל אותם מיכל שיריות, חייבים לבחור רשימה בטוחה עם אנשים שנאמנים לדרך".

יצוין כי אחרי שחברת הכנסת שיר התפטרה, הבאה בתור ברשימה היא הילה שי וזאן, אך גם היא הניחה מכתב התפטרות. כמו כן, ישנה כוונה למנות לח"כ לשלושה חודשים הבאים את פעיל "תקווה חדשה", מישל בוסקילה. 

האחרון הוא חבר מועצת העיר אשקלון וכן המשנה לראש העירייה. מעבר שלו לתפקיד חבר כנסת יאלץ אותו להתפטר ממועצת העיר.

בוסקילה נמצא כעת מחוץ לגבולות המדינה. "בעזרת השם אני אמור להיות חבר כנסת לפי ההתפתחויות בארץ, אבל עכשיו אני בכלל במרוקו", אמר וציין כי הוא נרגש ונוטה לעבור לכנסת ישראל.

אם לבסוף יחליט בוסקילה שלא להיכנס לכנסת,  הבא בתור ברשימה הוא עופר ברקוביץ', גם הוא חבר מועצה בירושלים.