השרים איילת שקד ויועז הנדל הכריזו בשבוע שעבר על איחוד המפלגות "ימינה" ו"דרך ארץ", לטובת הקמת מפלגת חדשה בשם "הרוח הציונית". עם זאת, נכון לעכשיו, על פי הסקרים נראה כי מפלגתם לא מתרוממת מעבר ל־4 מנדטים. חבר הכנסת צבי האוזר (הרוח הציונית) שוחח עם ינון מגל ובן כספית ב־103fm על הביקורות כלפיו ועל מצב מפלגתו: "בלעדינו לנתניהו יש 61 ואיתנו לאף אחד אין 61".

אחרי שלא עברה את אחוז החסימה בסקר מעריב: שקד מצהירה - "נלך עד הסוף"
שקד בריאיון ראשון לאחר האיחוד עם הנדל: "מעולם לא פסלתי את הליכוד"

"אנחנו נעבור את אחוז החסימה", הכריז חבר הכנסת בפתח דבריו. "יותר אנשים יבינו שבלי הרוח הציונית לנתניהו יש 61, ועם הרוח הציוניות לאף אחד אין 61. זאת אומרת - אין ממשלה של 61 עם נתניהו, עם חוק צרפתי ועם כרטיסייה חופשי חודשי של בן גביר את סמוטריץ', ואין ממשלה של 61 של יאיר לפיד עם חופשי חודשי של טיבי, לכן רק רוח ציונית חזקה וגדולה מבטיחה בוודאות שאין 61 לא מכאן ולא מכאן". 

 על יחסיו עם גדעון סער אמר ח"כ האוזר: "אני וגדעון בסדר גמור. אני נפגשתי עם גדעון חברי 72 שעות לפני ההחלטה שלו להתמזג עם כחול לבן, אני אמרתי לגדעון בצורה מאוד ברורה ופשוטה – 'אני הייתי פעם דופן ימין בכחול לבן, ואני, עמדתי מהר מאוד בפני המבחן של בני גנץ שרצה להקים ממשלה עם המשותפת, אני אמרתי לא".

הוא המשיך בדבריו: "בני גנץ מאוד כעס ורתח, והוא יודע טוב מאוד שאם יש לו תוכניות לכיוונים האלה, אני לא פרטנר'. אני אמרתי לגדעון סער עוד דבר, 'אנחנו מפלגת ימין ממלכתי. בהינתן המצב, יש למשבצת הזאת מקום ויש לה קהל תומכים רחב. אני לא חושב שאנחנו צריכים להתחבר עם מפלגת מרכז בתחום המדיני ומפלגת שמאל יותר מובהקת בתחום הכלכלי', וזהו. נפרדו דרכנו כידידים".

על הביקורות עליו, אמר האוזר כי "כל הזמן מאשימים אותי שעברתי, נשארתי באותו מקום – ימין ממלכתי. אני רצתי 3 פעמים עם כחול לבן בתור דופן ימין ממלכתי. כשכחול לבן החליטו להקים ממשלה עם הרשימה המשותפת, אני אמרתי לא ושם נפרדו דרכנו. אני יכולתי להיות שר בכיר בכחול לבן. יכולתי להקים ממשלת 61 לבני גנץ עם 15 חברי כנסת מהמשותפת, אמרתי לא". 

כספית שאל: "יש שני וקטורים עוצמתיים מאוד בקמפיין הזה, 1. שהוא האנטי ביבי 2. שהוא רק ביבי. שניהם עובדים נגדכם. איך תשכנע אנשים מהמחנה שלי שיודעים שאיילת שקד תהיה המנדט ה־61, מצד שני, אנשים מהמחנה של ינון, לא ישכחו, לא לאיילת ולא לכם את זה שהורדתם את המשיח מהשלטון?".

האוזר השיב: "אתה צריך לשנות דיסקט וצריך לתמוך בכל לב וכל פה ברוח הציונית, כי אתה מבין עכשיו שאם לא יהיה את הרוח הציונית, יהיה 61 לנתניהו. אם מישהו חושב שאנשים ישתעשעו ברעיון שאולי תהיה ליאיר לפיד אופציה להקים ממשלה של 61 עם המשותפת, הוא טועה. יש אנשים שלא מוצאים את הבית בליכוד ואצל בן גביר את סמוטריץ' והם לא יכולים להצביע שמאל, סוף סוף יש להם למי להצביע. אנחנו מקימים ממשלת אחדות רחבה, ציונית". 

"עם כל הכבוד לכם, תבואו ללפיד ולגנץ והם יגידו לכם לא, אז מה תעשו?", שאל אותו מגל. על כך השיב האוזר: "הייתי שם ינון. אתה מדבר במקרה עם האדם היחיד שהיה בסיטואציה של 59-59 והביא ממשלת אחדות ב־10 אצבעות, אני. ואני יכול להגיד לך שהעובדה שהיום נתניהו באופוזיציה ויאיר לפיד ראש ממשלה, גם לנתניהו יש אינטרס אסטרטגי לא להמשיך לבחירות שישיות ושביעיות".

ח"כ האוזר הציג את כוונותיו וכוונות מפלגתו: "אנחנו לא נשב עם המשותפת נקודה, כי אנחנו נשב עם מי שמקבל את ההסדר המכונן של מדינה יהודית-דמוקרטית. לגבי רע"ם, למדנו. ישבנו שנה בממשלה של 61, ממשלה צרה, התרסק לנו מול העיניים. למדנו והפקנו לקחים. אין תוחלת לממשלה צרה שנשענת על רע"ם, כמובן, לבטח לא על המשותפת, אין תוחלת לממשלה צרה שנשענת על בן גביר-סמוטריץ'. חברים, שני הקיצוניים האלה זה 60 אחרי 1. ל־1 הזה יש כרטיס חופשי חודשי, ה־60 מנקבים לו כל יום את גחמותיו ואת רצונותיו, אין כוונתי לתת חופשי חודשי לבן גביר, אין כוונתי לתת חופשי חודשי לטיבי.

הפתרון היחידי ליציבות במדינת ישראל היא ממשלת אחדות רחבה. יותר ויותר מאזינים לנו עכשיו מבינים את זה, ויותר יותר מאזינים לנו עכשיו מבינים שהדרך היחידה להביא את זה זו רוח ציונית חזקה, גדולה בבחירות. רק אנחנו נכפה את זה, אף אחד לא אומר את זה, כולם משקרים. אני יודע שינון נורא רוצה ממשלה של 61 עם בן גביר בראשות נתניהו והרוח הציונית הורסת לו את החלום הזה".

חבר הכנסת סיכם: "אנחנו מדברים על ממשלת אחדות רחבה, כל מי שיקבל את קווי היסוד שלה, מוזמן. אני לא מאמין שבן גביר יקבל את קווי היסוד שלה".