בדרך לפריימריז: ועידת מפלגת העבודה אישרה היום (שני) בהצבעה את תקנון הבחירות לרשימת המפלגה לכנסת ה-25 שיתקיימו ב-9.8, באמצעות מערכת דיגיטלית מאובטחת. הועידה דחתה את הצעת יו"ר המפלגה, מרב מיכאלי, לבטל את תפקיד מזכ"ל המפלגה, אותו ממלא ערן חרמוני, אך כן ביטלה את שריון המזכ"ל למקום ה-11 לרשימה.

ביקורת ב"עבודה" על מיכאלי: "נוהגת בפלגנות ובנקמנות"

מפלגת העבודה תתאחד עם מרצ? השרה מיכאלי סיפקה תשובה חד משמעית

מרב מיכאלי לאחר תוצאות הפריימריז (צילום: אבשלום ששוני)

מדובר במכה לשרת התחבורה שניסתה לקדם את המהלך, לטענת חלק מהגורמים במפגלה כחלק ממסע נקמה בחרמוני, על כך שהתמודד נגדה על תפקיד יו"ר המפלגה. הצעתה של מיכאלי נדחתה ברוב עצום של מעל ל-60% מהקולות, ומדובר למעשה בהפסד הראשון של יו"ר מכהן בוועידה, מאז היווסדה של המפלגה. 

תוצאות ההצבעה (צילום: מפלגת העבודה)
תוצאות ההצבעה (צילום: מפלגת העבודה)

"מודה מעומק הלב על הבעת האמון חסרת התקדים. לא מדובר בעניין אישי שלי, היינו כפסע מביטול הדמוקרטיה המפלגתית", מסר בתגובה חרמוני, שהוסיף: "אני מודה שנפגעתי מההתנהלות - אבל מפלגת העבודה גדולה יותר מכל אחת ואחד מאיתנו ולכן כבר הערב אני מתכוון לשלב ידיים עם יו"ר המפלגה ושאר ראשי המפלגה, ולשוב להתמקד ביחד במאמץ היחיד שחשוב באמת: הצלחתה של מפלגת העבודה בבחירות ומניעת חזרתו של בנימין נתניהו לשלטון".

עוד תקף חרמוני את מיכאלי: "הניסיון לבטל את תפקיד המזכ"ל הנבחר נולד בחטא, וטוב שנדחה. לא בכדי בכל מפלגות הלייבור בדמוקרטיות המערביות יש מזכ"ל נבחר. חברי הוועידה הוכיחו היום עמוד שדרה ערכי. שמרנו על הבית."

בין הדברים שאושרו במהלך הועידה, שהתקיימה באופן מקוון: איזון מגדרי מלא ברשימת העבודה לכנסת ה-25, אדם שהוגש נגדו כתב אישום בגין עבירת פשע לא יוכל להתמודד לרשימת העבודה ומקומות 11-14 משוריינים למחוזות המושבים, קיבוצים, המגזר הערבי והדרוזי.