בשיתוף פעולה מיוחד של חברי וחברות כנסת ופעילות חברתיות התקיים היום (שני) מפגש של נשים משפיעות ומובילות דעת קהל מהמגזר החרדי, בהן הוחלט על קידום תהליכין להקמת השדולה למען האישה הדתית והחרדית בכנסת.

ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס) אמר: "הכוח שלכן הוא גדול. מגיע לכן להיות מיוצגות. הנושאים שהועלו כאן נוגעים בכל תחומי החיים ואני לוקח על עצמי לפעול לגבייהם". ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) ציינה: "עלו כאן נושאים מגוונים וביניהם נושא בריאות הנפש שאני מקדמת בכנסת וקרוב לליבי". רוני ססובר, פעילה חברתית: "חשוב לנו שהילדים שלנו יגדלו כילדים יהודים במדינת ישראל עם ערכים ומסורת. אנחנו בעד פמיניזם,שויון וקידום נשים, אבל אנחנו נגד פרוגרסיביות". 

מלכהלי חנוכה, מנכלית ארגון אשת לאישה החרדית: "הצרכים הם מרובים בפרט בנושא של נערות בסיכון שאני מקדמת. כשנערה דתית נכנסת למסגרת אישפוזית פסכיאטרית, אין מסגרות מותאמות לעולם שלה. יש טלווזיה בשבת, אין קידוש, אין הבדלה. גם ככה עולמה הרגשי והנפשי התנפץ, לא משאירים סממן גם מעולמה הערכי. נערה כזאת יוצאת מאישפוזים כאלה שבר כלי. כל עולמה מתערער".

אושרית סטבון, יו"ר מועצת ארגוני הנשים בישראל: "כיו"ר של ארגוני הנשים הגדולים בישראל וכמייצגת שני מיליון נשים בארץ ממנעד האוכלוסיות, אי אפשר להגיד שיש לנו קול נשי, כשהקול הנשי החרדי נעדר מהתמונה. לאישה החרדית והדתית יש רצונות, יש צרכים, יש רצון להתקדם וכל זה, לצד עולם ערכים  ומסורת שהם מהווים את עולמה. כשמקדמים נשים, 'אי אפשר לחצות איתן בכוח את הכביש' קידום נשים בכל מגזר ועל כמה וכמה במגזר החרדי, חייב לבוא מתוכן, מתוך העולמות תוכן שלהם ומתוך עולם הערכים שממנו הן באו.

"רק ארגון נשים שצומח מהמקום הזה, אכן ימלא את ייעודו. מתוך הצורך הזה, יחד עם מלכהלי חנוכה  הקמנו לפני מספר חודשים את ארגון הנשים החרדי 'אשת' שמלכלי עומדת בראשו. מתוך הארגון שצמח, הבנו עד כמה השטח צמא, עד כמה יש חוסרים ועד כמה אין מענה הולם וראוי למגזר. כל אלה הביאו אותי להשמיע את קולן הייחודי של הנשים החרדיות בפני חברי הכנסת על מנת שיקשיבו לקולות השונים ויסייעו בייצוג הולם במתן מענים. כשמדברים על גיוונים ועל ייצוג הולם, ראוי שיהיה ייצוג הולם גם לאישה הדתית והחרדית. כל אלה הביאו להקמת השדולה הייחודית הזאת".