בחירות 2022: בדרך לאיחוד בימין? יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', העביר הצעה לאיחוד בין עוצמה יהודית לציונות הדתית, לפיה המפלגות ירוצו ברשימה אחת בהנהגה משותפת, כאשר מקומות 9,5,2 ו-10 יוקצו לעוצמה יהודית. כמו כן, המועמד השביעי יהיה מוסכם על הצדדים. על כך, חבר הכנסת איתמר בן גביר, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והעריך את הסיכויים לריצה המשותפת. 

סקר מעריב חושף: כך נראית מפת הגושים עם מפלגתם של שקד והנדל

מומחה מעריך: זו הסיבה לעלייה בפופולריות של ח"כ בן גביר בקרב הדור הצעיר
 
בפתח דבריו, אמר חבר הכנסת בן גביר: "עדיין לא חתמנו, אבל אני מקווה שאנחנו בדרך לשם, יש הסכמות ואני מקווה שנפתור את המחלוקת היחידה שנותרה בינינו. נשאר אמנם המקום השביעי אבל זה לא הסיפור של המקום, השאלה היא מי משובץ שם. לפני הפרסומים, מציעים לעוצמה חמישה מקומות בעשרייה ראשונה, ואז אומרים שבמקום השביעי תהיה זכות וטו של סמוטריץ' על המקום הזה".

איתמר בן גביר  (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

"יש כאן שאלה חשובה - מי יהיה במקום הזה. מספר 3 של עוצמה יהודית הוא איש מהפריפריה, מסורתי ללא כיפה, תושב דרום הארץ. יש כאן שאלה על אופי הרשימה, כדי להצליח, הרשימה צריכה לפנות לכולם", הוסיף.

לאחר מכן, נשאל חבר הכנסת בן גביר, האם יו"ר הציונות הדתית אינו מעוניין במועמד "מזרחי מהפריפריה", והשיב: "לא שמעתי על זה, פרסמתי הודעה בלילה, אני סמוך ובטוח שברגע שאגיד לו את דמותו של אותו אדם, לא תהיה לו שום בעיה לבוא ולומר כן. סמוטריץ' צריך ללמוד מהאיש לפני שאתם תלמדו מי הוא, אני לא אוהב שמדברים איתי דרך 'חדשות 12'. מסר כזה לא צריך לעבור דרך החדשות".

בהמשך, התייחס חבר הכנסת בן גביר לטענה כי סגן ראש מח"ש לשעבר, משה סעדה, יתמודד בפריימריז לציונות הדתית: "סעדה בחור נפלא, איש הציונות הדתית, יותר מאשמח מלראות אותו ברשימה. זה עניין של בצלאל מולו. מקום שלישי של עוצמה יהודית זה לא סעדה, הוא לא איש של עוצמה יהודית והוא לא מהפריפריה. אני אוהב אותו אהבת נפש". לגבי הצטרפותם של חברי כנסת חילוניים לרשימה, אמר בן גביר: "אני רוצה לשלב כמה שיותר ציבורים. בעיניי צריך לפתוח את הרשימה לכולם, לחילונים, לנשים".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103fm