לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. מועמדים רבים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין בכנסת ה-25. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם: ברוך לגזיאל.

ברוך לגזיאל, מתמודד ברשימת מפלגת העבודה

מי אני?

"חקלאי ממושב אבן מנחם שעל גבול הלבנון מתמודד בפריימריז בעבודה חבר וציר במפלגת העבודה לשעבר. נשוי לאילנית ואב גאה לארבעה בנים. גדלתי וחונכתי בשורות תנועת בני המושבים, הן כחניך והן כמדריך. בעל תואר ראשון בתקשורת ומדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן. מכהן כיום כיו"ר ועד מושב אבן מנחם וחקלאי".

למה לבחור בי? 

"החלטתי להתמודד לפריימריז במפלגת העבודה, כדי להחזיר את ההתיישבות העובדת למפלגת העבודה. בניגוד לתעשייה הישראלית בפריפריה, שעברה מזמן למדינות הארופאיות או למדינות ערב, הרי שלחקלאות אין תחליף: זה לא מפעל שאפשר לסגור ולהעביר למדינה אחרת. זה יוביל לאסון. ההיסטוריה מוכיחה שלא ניתן להסתמך על הייבוא ובטח לא ייבוא בתחום המזון, בשם הייבוא והפופוליזם הזול מחקו משקים שלמים. מדינת ישראל צריכה להחליט איזה חקלאות היא רוצה שתהיה במדינה".

"חקלאות זה לא רק מחיר לצרכן. יש ערכים חשובים נוספים מעבר לייצור המזון עצמו. יש היבטים ביטחוניים, היבטים של שמירה על קרקע הלאום, ביטחון המזון בשעת חירום או חרם על ישראל, מקורות פרנסה לתושבי הגבולות בפריפריה, היבטים של חינוך לציונות ועוד. המשקים החקלאיים המשפחתיים והחקלאות הישראלית הם נר לרגלי ואני אפעל ככל שביכולתי לשמור עליה ועל מפעל החיים. אני קורא לכם להצטרף אלי ונוביל ביחד את המושבים, הקיבוצים ואת ההתיישבות בכלל לחוף מבטחים".

משהו שלא ידעתם עלי

"חקלאי אוהב אדם וטבע, מחובר לאדמה ולשורשים בשעות הפנאי מכין יין, רוכב על סוסים, מטייל בשבילי ישראל, מחבר וחושף אנשים מכל הארץ לצפון ולחיים בפריפריה. התחלתי את דרכי בחינוך ועבודה עם נוער ונוער בסיכון".