ברקע הסערה סביב חשיפותיו בראיונות לערוץ 12 ובטוויטר, נגד המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך ונגד פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, היום (שלישי) שמו של משה סעדה עלה בוויכוח בין איתמר בן גביר לבצלאל סמוטריץ'. הרקע לוויכוח הוא סביב זהות האדם שישובץ במקום השביעי ברשימת "הציונות הדתית", כאשר שמו של סעדה עלה מכיוונו של סמוטריץ'.

"אסור שנידחק לסוף הרשימה": ביקורת במפלגה של סמוטריץ' לאחר ההסכם עם בן גביר

יסכימו לאיחוד? בן גביר חושף: זו המחלוקת היחידה שנותרה עם סמוטריץ'

מנגד, בן גביר מעדיף לשבץ במקום השביעי מועמד משלו. נציין כי כרגע שמו של סעדה הוא רק חלק מבורסת השמות ששמם השתרבב לנקודת המחלוקת בין בן גביר לסמוטריץ'.

גורמים בציונות הדתית מבהירים כי מבחינתם סעדה הנו מועמד טוב וראוי, אך אין תסריט שבו סעדה משובץ במקום השביעי, משום שבעוצמה יהודית רואים את המקום ה-7 ברשימה המאוחדת כשייך למועמד מטעם המפלגה של בן גביר.

כאמור, מוקדם יותר השבוע צייץ סעדה האשמה נוספת נגד המפכ"ל לשעבר אלשיך וטען כי איים על ראש מח"ש לשעבר אורי כרמל חלה. "כשהיה ראש מח"ש לשעבר אורי כרמל חלה, שימשתי כממלא מקומו בניהול המחלקה עד להחלמתו", ציין סעדה, "אבל כשהמפכ"ל אלשיך ביקש לבקר אותו, תיאמתי לבקשתו את הפגישה. כשהגענו לביתו של אורי ביקש אלשיך לדבר איתו בארבע עיניים. לתומי חשבתי שהוא רוצה לדרוש בשלומו בפרטיות. אך לאחר שאלשיך יצא בפנים חמורות, הופתעתי מאד לראות את אורי חיוור והמום, ולשמוע ממנו במקום שהוא אויים על ידי אלשיך שאמר לו שהוא מבקש להזכיר את המומחיות שלו בפירוק "ארגונים עוינים", כשהוא מתייחס לעברו בשב"כ ולמח"ש".