חבר הכנסת אלי אבידר הודיע היום (שלישי) על כוונתו לרוץ בבחירות 2022 תחת מפלגה חדשה, כאשר הוא יעמוד בראשה. בהודעתו מסר ח"כ אבידר כי שמה של המפלגה החדשה יהיה "ישראל חופשית".

ח"כ אבידר נגד השרה שקד: "מחבלת בקואליציה, אין לה במה לאיים"

חבר הכנסת מסר כי "המפלגה תקדם את חוקי הנאשם, שינוי שיטת הממשל, חוזה חדש עם האזרח, טוהר מידות ותלחם על זכות כל אזרח להתקיים בכבוד ולחיות על פי דרכו". עוד הוא מסר כי "כל המתקרנפים שסירבו להעביר את חוק נאשם בפלילים, גרמו להפלת ממשלת השינוי והמשיכו את מדיניות רמיסת זכויות האזרח של ממשלות נתניהו. הם ישלמו על זה בקלפי. זהו מחדל, אשר גורם לקבוצה עצומה בקרב בוחרינו לאובדן אמון״.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"ישראל חופשית תהווה בית פוליטי חדש לאזרחים ואזרחיות טובים וערכיים שרואים את נבחרי הציבור שלהם מפריחים מדי ערב סיסמאות קמפיין במסכים וברגע האמת עושים בדיוק את ההפך. זה הזמן ל"ישראל חופשית" מדיקטטורה, משחיתות, מכפייה, מחרדה, מהסתה, מגזענות, מבריונות, מעושק, ומפשע מאורגן ומפוליטיקאים הססנים שמטשטשים עמדות כדי לברוח לזרועות נתניהו ברגע האמת. זה הזמן ל"ישראל חופשית" מנתניהו ומכל נאשם בפלילים שלא יוכל להרכיב ממשלה. ״ישראל חופשית״ תאבק ביוקר המחיה, שלום וצדק חברתי ותפעל בכל כוחה לשינוי שיטת הממשל שלנו הרקובה והמסואבת״, טען.

חבר הכנסת סיכם את הודעתו ואמר כי ״זה הזמן ל"ישראל חופשית" לחלום. חופשית לעשות שלום״. רשימת המתמודדים מטעם המפלגה תיחשף סמוך למועד הגשת הרשימות.

כידוע, ח"כ אבידר נכנס לכנסת ה-24 כחלק מרשימתו של שר האוצר אביגדור ליברמן במפלגת "ישראל ביתנו". זמן קצר לאחר הקמת הקואליציה והממשלה, פרש אבידר ממנה והודיע כי למרות שיצביע עם הקואליציה, הוא אינו רואה עצמו מחויב לה יותר. בתחילת חודש יולי חשף בן כספית כי אבידר מתכנן להקים מפלגה ואף ניסה לגייס עבור כך את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק.

יו"ר עמותת ישראל חופשית אשר הוקמה בשנת 2009, הגיב להודעתו של אבידר וצייץ בטוויטר כי מדובר ב"ישראל חופשית מעלי אקספרס":

עוד הוסיף קידר: "ישראל חופשית היא עמותה רשומה שפועלת בזירה הציבורית מאז שנת 2009 וגאה לקחת אחריות על שינויים מרחיקי לכת בתחום הדת והמדינה. בשנים האחרונות ניהלנו מאבקים ציבוריים שנכנסו לפנתיאון הישראלי, עמדנו מאחורי האנשים השקופים שנפגעים מהבלעדיות הרבנית, מנענו אירועים בהפרדה מגדרית וחיתנו באמצעות מרכז הטקסים שלנו מאות אלפי זוגות. עם כל הכבוד לח"כ אבידר ולטרנד פוליטי חולף, ישראל חופשית יש רק אחת. נפעל בכל דרך חוקית כדי למנוע ממנו להשתמש בשם העמותה לצרכים פוליטיים. אנחנו מאחלים למר אבידר הצלחה בדרכו החדשה, אולם מתעקשים שזו לא תהיה על גבנו". אבידר לא מתכוון לוותר על השם שבחר למפלגתו ומבהיר כי השם המלא הוא "ישראל חופשית בראשות אלי אבידר".