שרת הפנים ויו"ר מפלגת "הרוח הציונית" שוחחה היום (שלישי) עם בן כספית וניסים משעל ב-103FM, על מנת לענות על כל השאלות החמות, ביניהן על איך תמנע בחירות שישיות, מה תגיד לראשי המפלגות ביום שלאחר הבחירות וגם להסביר מה מעכב את הפטור מוויזה לארה"ב. על הנושא האחרון אמרה שקד כי "מה שמפריד בין ישראל לפטור זה הליכוד שכרגע מסרב לתת לנו להעביר את החקיקה הנדרשת".

בכיר בערוץ 14 חושף: "קיבלנו דף מסרים - לפגוע באיילת שקד"

המסר של שקד והנדל ללפיד ונתניהו: "לא ניתן חופשי חודשי לטיבי או בן גביר"

שקד הרחיבה בנושא זה וטענה כי "אחרי עבודה מאוד קשה שלי ושל שגריר ארה"ב בישראל ושל השר להגנת המולדת האמריקאי, אנחנו סיימנו כמעט הכל. מה שכרגע מפריד בין הישראלים לפטור מוויזה זה הליכוד. הליכוד כרגע מסרבים לתת לנו להעביר את החקיקה הנדרשת. היינו אמורים לסיים את התהליך בסוף השנה, אם הליכוד ימשיכו להתעקש להתעלל באזרחי ישראל כל זה יצטרך להידחות בשנה. שנים רבות מדברים על זה, כשהתחלתי את התהליך אף אחד לא האמין שאני אצליח וכרגע החקיקה מעכבת אותנו".

לשאלתם של כספית ומשעל, אם נתניהו קיבל פנייה מהאמריקאים בנושא, השיבה: "כן. אני לא נכנסת לפרטים, הם פנו ולצערי כרגע נתניהו והליכוד עומדים בסירובם ומונעים מאזרחי ישראל לקבל את הפטור לוויזה לארה"ב. צריך להבין, כרגע מי שמונע את הפטור מוויזות לאזרחי ישראל זה נתניהו והליכוד. הגיע הזמן שהם יפסיקו עם המשחקים האלה ויתנו לנו להעביר את החקיקה".

לאחר מכן היא התייחסה לבחירות 2022: "אני אומרת את האמת, יש פה סחרור אינסופי. לפני דקה דיברנו על הסיפור של הוויזות, הבחירות האלה תקעו גם את נושא הוויזות, הן תוקעות הרבה דברים ובעיקר רפורמות כלכליות משמעותיות. שילמנו  15 מיליארד שקלים על סבבי הבחירות האלה, הציבור סובל מזה. אנשים ביום יום לא מבינים, התרגלו פעם בשנה לשים פתק, זה אבסורד. צריכה לקום ממשלה יציבה, יציבות תאפשר לנו לטפל בבעיות. ממשלה צרה היא לא ממשלה יציבה, ראינו, זה לא עובד לאורך זמן. כדי שתקום ממשלה יציבה צריך ממשלת אחדות של הכוחות המרכזיים. שמפלגות שמאל מרכז מדברות על ממשלה יציבה, אחדות רחבה, הן יודעות שזה עם הליכוד אבל הן מפחדות להגיד את האמת".

"נתניהו עומד בראש הליכוד, כשמדברים על ממשלת אחדות רחבה זה ברור שהליכוד יקח בה חלק, צריך לדעת לאחד את המחנות. אני לא חושבת שיש אדם במערכת הפוליטית ששילם מחיר יותר כבד ממני על הקמת הממשלה, אבל באמת חשבתי שצריך לחלץ את ישראל, להעביר תקציב ולהניע תהליכים. עשינו דברים חשובים, זאת הייתה ממשלה הרבה יותר ימנית מממשלות נתניהו. שדות העוטף פורחים, האיראנים בקושי ישנים בלילה, היה מצעד דגלים מפואר בירושלים, העברנו תקציב", הוסיפה.

לטענתה, כל עוד תעבור את אחוז החסימה אז "אדע אדע להקים ממשלת אחדות לאומית, יציבה וציונית כי זה מה שהמדינה צריכה. כשהצדדים מבינים את זה, שלא אומרים את זה, אז יש את איילת שקד שתגיד את זה. , ביום אחרי הבחירות אני אגיד להם 'אחדות'. אני אומרת להם רק אחדות". 

"לא יהיו בחירות נוספות, חלאס. ראשי המפלגות גם מבינים את זה. אי אפשר להמשיך להתעלל במדינה הזו, זה להתעלל במדינה. פרויקט המטרו נעצר, אנחנו לא יכולים לעשות רפורמות. צריך להבין, בחירות כל שנה זה לא משחק, זה הופך את ישראל לרפובליקת בננות", הדגישה.

עוד קודם לכן, היא התייחסה למתיחות בדרום בעקבות מעצר בכיר הג'יהאד האיסלמי ביהודה ושומרון: "אני רוצה שידעו, שהאנשים האלה (המסתערבים), גם הימ"מ וכחות הביטחון עובדים כבר כמה חודשים בג'נין. הם חיסלו עשרות מחבלים והם יום יום מצילים חיי אדם, אנחנו צריכים להגיד להם תודה. האנשים בבית לא מבינים כמה קשה הם עובדים".

על פרשת הסרסור בסוהרות בכלא גלבוע אמרה: "אם זה היה זה מזעזע, מבחיל, איום ונורא. צריך להבין שההטרדות בגלבוע נבדקו ונחקרו כבר ב-2018, וצריך להבין איך לא הגיעו לשורש העניין. כי אז לא היה מדובר על מקרים כאלה. הבחורה שסיפרה את הסיפור המזוויע הזה גם אז נתנה עדות והדברים האלה לא עלו וצריך לבדוק מדוע החקירה אז לא הייתה מספיק יסודית. אם הדברים קרו זאת פשיטת רגל מוסרית, סוהרות לא צריכות להיות עם אסירים בטחונים, זה אמור להיות מובן מאליו. זה צריך להיפסק מיד, צריך גם לבדוק את המקרה הספציפי הזה וגם למה בחקירה של 2018 לא הגיעו לחקר האמת ולהוציא מיד את הסוהרות. סוהרות לא צריכות להיות שם, לא צריך לשלוח לשם נשים מה לעשות, סוהרות לא צריכות לעבוד עם אסירים ביטחוניים. זה בלתי מתקבל על הדעת, צריך להפסיק עם זה. הייתה ב-2018 חקירה וכנראה שהיא לא הייתה מספיק רצינית, את זה צריך לבדוק".

סייעה בהכנת הכתבה: שני מורנו 103FM