הבחירות באופק והקרב על התיקים המבוקשים כבר החל: גל ההרוגים מאירועי הדריסה בשבוע שעבר והמציאות הביטחונית המתוחה הציתו בימים האחרונים קרב חדש - הקרב על התיק לביטחון הפנים.

סקר מעריב חושף: כך נראית מפת הגושים עם מפלגתם של שקד והנדל

השבוע הודיעו שניים על כוונתם לכהן בתפקיד השר לביטחון הפנים בממשלה הבאה: שר התקשורת יועז הנדל ממפלגת הרוח הציונית ושגריר ישראל באו"ם לשעבר המתמודד בפריימריז בליכוד, דני דנון. שניהם הצטרפו לשר המכהן עומר בר־לב, שהתבטא בעבר כי ירצה להישאר בתפקיד לעוד קדנציה.

במספר ראיונות שקיימו הנדל ודנון השבוע הבהירו השניים כי הם מכוונים לתפקיד. בראיון שהעניק השר הנדל לרשת ב' אמר: "הדרישה שלי היא להיות השר לביטחון הפנים. אני רוצה לעשות מהפכה במשטרה, להפוך את תפקיד השוטר לאטרקטיבי ולייצר משמר לאומי שמתעסק באיסוף נשק בלתי חוקי. פרשת הסרסור בסוהרות מעידה על ריקבון בשב"ס".

דנון הגיב: "אני שומע את הנדל מפנטז על תיק ביטחון הפנים. זאת פשוט בדיחה. האיש הזה הכשיר במשך שנה מפלגה תומכת טרור וגם היום עדיין יושב בממשלה המנוהלת על ידי מועצת השורא ומעניק לה חותמת כשרות. מי שיושב עם תומכי טרור, לעולם לא יוכל להיאבק בטרור".

דני דנון (צילום: יוסי זמיר)
דני דנון (צילום: יוסי זמיר)

בתוך כך, מתנהל מו"מ בין הח"כים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר לקראת האיחוד בימין. ברקע הסערה סביב חשיפותיונגד המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך ונגד פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, אתמול עלה שמו של משה סעדה בשיחות בין בן גביר לסמוטריץ'.

כעת הוויכוח בין השניים מתנהל סביב זהות האדם שישובץ במקום השביעי ברשימת הציונות הדתית המאוחדת. יו"ר המפלגה ח"כ סמוטריץ' תומך במועמדות של סגן ראש מח"ש לשעבר עו"ד משה סעדה כמועמד המוסכם במקום ה־7 ברשימה המשותפת של הציונות הדתית ועוצמה יהודית. בן גביר מעדיף לשבץ במקום השביעי מועמד משלו, "איש פריפריה מסורתי", כהגדרתו.  

יו"ר יהדות התורה משה גפני השיב אתמול למתקפה שספג קודם לכן מצד ח"כ מירי רגב (הליכוד), שטענה כי הוא פוגע במחנה הימין בהתבטאויותיו האחרונות. "היא מקשקשת ומדברת שטויות והיא באמת מורידה קולות לימין", צייץ גפני בטוויטר.