ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, קיים הבוקר (רביעי) הצהרה בשידור חי בעמודי הפייסבוק והיוטיוב שלו, ובה הציג את תוכניתו הכלכלית לקראת הבחירות. בגיבוש התוכנית היה מעורב פרופ' אבי שמחון, המתמודד בימים אלה בפריימריז בליכוד.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"רק ממשלה לאומית יציבה תוריד את המחירים שמשתוללים בשנה האחרונה. בממשלה שלנו עליית המחירים הייתה חצי אחוז בשנה, לעומת זאת רק בשנה האחרונה המחירים עלו פי 9 - 4.5%. החשמל עלה, המזון עלה, הדלק התייקר, המים התייקרו", פתח נתניהו.

"בשנה האחרונה כל משפחה בישראל משלמת לפחות 7,900 שקלים תוספת הוצאה - נטל עצום על המשפחות. עליית המחירים תגרור עוד עליית מחירים. אנחנו עומדים בפני סכנה של סחרור אינפלציוני. יש פה משבר כלכלי עולמי, אף אחד לא מכחיש את זה, אבל זה לא תירוץ לאי-עשייה. משבר כלכלי עולמי מחייב הנהגה שתוציא את ישראל מהמשבר הזה ראשונה בעולם. זה לא גזירת גורל. ישראל יכולה לצאת מזה וכבר עשינו את זה, הוצאנו את ישראל משלושה משברים כלכליים עולמיים ב-2003, ב-2009 וב-2020 במשבר הקורונה", המשיך.

תוכנית נתניהו להורדת מחירי הדיור (צילום: צילום מסך מעמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו)
תוכנית נתניהו להורדת מחירי הדיור (צילום: צילום מסך מעמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו)

לאחר מכן הציג נתניהו את תוכניתו, וטען כי היא כוללת "צעדים נועזים זמניים" כדי לצאת במהירות מהמשבר, ביניהם הקפאת תעריפי הארנונה למשך שנה. נתניהו התחייב להורדת מיסים ולבלימת עליית המחירים, בין היתר באמצעות הפחתת רגולציה והרחבת הייבוא המקביל.

"יש שני מרכיבי יסוד בתוכנית שלנו - בלימת עליית המחירים והפחתת מיסים. בלימת עליית המחירים - הפחתת מחירים מיידית על מחוללי האינפלציה: נוריד את מחיר החשמל, את מחיר הדלק, את מחיר המים ונקפיא את תעריפי הארנונה לשנה. אלה צעדים שישפיעו על כל המחירים במשק. נוריד את מחירי המזון באמצעות הורדת מיסים ומכסים", אמר נתניהו.

לבסוף, הבטיח נתניהו את "הצעד הדרמטי מכולם": חינוך חינם לגילאי 0-3.

תוכנית נתניהו להורדת המיסים (צילום: צילום מסך מעמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו)
תוכנית נתניהו להורדת המיסים (צילום: צילום מסך מעמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו)

עיקרי התוכנית הכלכלית של הליכוד:

  • בלימת עליית המחירים: הפחתת מחירים מיידית על מחוללי האינפלציה: נוריד את מחיר החשמל, את מחיר הדלק, את מחיר המים ונקפיא את תעריפי הארנונה לשנה. נוריד את מחירי המזון באמצעות הורדת מיסים ומכסים. 
  • הפחתת מיסים: הורדת מס ההכנסה על ידי ריווח נוסף של מדרגות המס והגדלה נוספת של נקודות הזיכוי + תגבור מס הכנסה שלילי + הפחתת מס חברות לטובת עידוד צמיחה והכנסה. 
     
    מקורות מימון התוכנית: שימוש בעודפי מיסים + ייעול המגזר הציבורי. 
  • בעניין הדיור: ננפיק אג״ח ממשלתי שצמוד למחירי הדיור (הורדת ביקושים) + קיצור הזמן לקבלת היתרי בנייה + מודל ״אכיפה בדיעבד״ (קודם בונים, אח״כ מקבלים אישורים) + סבסוד קרקע לבנייה עבור זוגות צעירים + תקצוב תשתיות תומכות לפני הבנייה. שיטת מקל וגזר מול הקבלנים - אם יחזיקו קרקעות ולא יבנו - יקבלו מקל. אם יבנו מהר - יקבלו גזר. 
  • בעניין חינוך: הליכוד מתחייב להביא חינוך חינם לילדים בגילאי 0-3. זה יוזיל את העלות למשפחה בעשרות אלפי שקלים. זה מצמיח את המשק ויאפשר לבן או בת הזוג לצאת לעבודה.

מכחול לבן התקווה החדשה נמסר: "מי שמנע תקציב מדינה משיקולים אישיים ומשפטיים, שם את טובתו האישית על פני המדינה ופגע קשות בכלכלת ישראל - לא ראוי ולא יכול לקדם שום פיתרון בנושא הכלכלי. אחרי הבחירות, נקים ממשלה יציבה ורחבה שתוציא את ישראל מהמשבר - בלעדיו".

מיש עתיד נמסר: "יו״ר האופוזיציה נתניהו ממשיך במסע הפייק ניוז המנותק שלו כדי להסתיר את העבודה שבמשך 15 שנה הוא הזניח בצורה רשלנית ומופקרת את כלכלת ישראל. ממשלת השינוי בראשות לפיד תמשיך להביא השגים במאבק להורדת יוקר המחייה עבור אזרחיות ואזרחי ישראל".