יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון יצחק עמית, קיבל היום (רביעי) את עתירתה של רשימת כחול לבן התקווה החדשה נגד הליכוד, בגין מודעה שפרסם הליכוד, לכאורה בשם כחול לבן, באופן שעשוי להטעות את הציבור. הליכוד יסיר את כל הפרסומים שעשה בנדון וישלם הוצאות בסך 20 אלף ש"ח.

"המשיבה האריכה לבאר מדוע יש שונות בין הפרסומים, המאיינת את החשש שבוחר סביר יטעה. ואולם אין בכל ביאורים אלו היתר למפלגה כלשהי לפרסם פרסומים בשם מפלגה אחרת. אני מתקשה לחשוב על נסיבות כלשהן, שבהן פרסום על ידי מפלגה א', בשיוך המודעה למפלגה ב', לא יהווה הפרה ברורה של סעיף 13 לחוק דרכי תעמולה", כתב השופט עמית. 

העתירה התייחסה לפרסום של כחול לבן-התקווה החדשה שבו נכתב "נרכיב ממשלה יציבה בלעדיו" על רקע תמונת ראש של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

המודעה של כחול לבן התקווה החדשה (צילום: ללא קרדיט)
המודעה של כחול לבן התקווה החדשה (צילום: ללא קרדיט)

הליכוד בתגובה פרסם מודעה דומה, לכאורה בשם כחול לבן-התקווה החדשה, בה נכתב "נרכיב ממשלה איתו" כשברקע תמונה של ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת).

המודעה של הליכוד (צילום: ללא קרדיט)
המודעה של הליכוד (צילום: ללא קרדיט)

העותרים טענו כי מדובר בפרסום מטעה שיש בו חשש כי הוא עלול להטעות את האדם הסביר שעלול לחשוב כי המודעה עם התמונה של טיבי ברקע היא מודעה של כחול לבן-התקווה החדשה.

לטענתם מדובר לא רק בהטעיה מכוונת אלא אף כדי זיוף על כל המשמעויות הכרוכות בכך. "כפי  שניתן לראות מהשוואת הפרסום המקורי לפרסום המטעה המשיבה השאירה את העיצוב, צבעיו וצורתו של הפרסום המקורי וחמור מכל, השאירה בכוונת מכוון את שמן של העותרות כמי שכביכול אחראיות לפרסום המטעה", נאמר בעתירה.