שרת הפנים איילת שקד, שתרוץ בבחירות הקרובות בראשות מפלגת "הרוח הציונית", אמרה היום (רביעי) כי צריכה לקום ממשלה רחבה - וכזו לא תוכל לקום בלי הליכוד. בריאיון באולפן וואלה! שקד הצהירה כי היא לא מתכוונת להתפטר כיוון שהיא "הסמן הימני בממשלה", היא התייחסה ליום שאחרי מערכת הבחירות החמישית, ביקרה את החרמות ב"גוש המרכז-שמאל" והתעקשה - "לא הכל זה כן ביבי לא ביבי".

היום שאחרי הבחירות: כמה שווה מנדט ואיך מחשבים את אחוז החסימה?

ישפיע על גוש הימין? רוב הציבור מתנגד לשילוב המפלגות החרדיות בקואליציה הבאה | סקר


בכיר בערוץ 14 חושף: "קיבלנו דף מסרים - לפגוע באיילת שקד"

 

מי אמור להיות חבר בממשלת האחדות הרחבה?
"כל מי שרוצה. קודם כל אני מעריכה שבראש ובראשונה, חלקים נרחבים ממה שמכונה היום גוש הימין, בוודאי הליכוד וגם מפלגות מהשמאל מרכז. הן צריכות להבין גם שהן מדברות על ממשלת אחדות שאין ממשלת אחדות בלי הליכוד", אמרה שקד.

בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)
בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)

גנץ וסער יכלו להקים ממשלה כזאת לפני הבחירות, אבל הם לא רצו להקים ממשלה עם נתניהו. למה שזה יקרה אחרי הבחירות?
"אני לפני הבחירות הרגשתי שזה טירוף מוחלט, הייתי רגע בכנסת והרגשתי סביבי שכולם השתגעו. אמרתי בואו: ימינה, כחול לבן, תקווה חדשה, בואו בלי בחירות נקים ממשלה. אבל זה לא עבד, כי כל אחד פחד שזה יתפנצ'ר, ופחד שזה יעשה לו נזק בבחירות ובאמת אף אחד לא הסכים".

שקד התייחסה ליום שאחרי ואמרה: "אחרי הבחירות, אם אנחנו לא מצליחים, יש שתי אפשרויות: השמאל יקים ממשלה עם המשותפת - שזה אסון למדינת ישראל, או שנגרר לעוד בחירות ועוד בחירות וזה דבר שאנחנו לא רוצים בו".

חשבת על האפשרות להתפטר כשרת הפנים?
"אני לא אתפטר כי אני הסמן הימני של הממשלה הזו, הייתי הסמן הימני ועודני הסמן הימני. זה בא לידי ביטוי בכל תחום. אין לי שום כוונה להפקיר גם את הממשלה הזו לכל גוש השמאל".

נפתלי בנט (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
נפתלי בנט (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)

מה עם הטעות של בנט?
"הלכתי לממשלה בלב כבד גם מתוך לויאליות לבנט וגם מתוך הבנה שאין אפשרות אחרת. לא היה מישהו במערכת הפוליטית שניסה להקים ממשלת ימין אחרי שסמוטריץ' סירב להקים 59, סער לא הסכים לחתום עם נתניהו. זו הייתה האלטרנטיבה היחידה. וצריך להגיד שהממשלה הזו עשתה דברים טובים למדינה והיא הייתה ממשלה לא פחות ימנית ממשלת נתניהו.

את מתכוונת לרוץ עד הסוף?
"חד משמעית. אני אומרת לך שנרוץ עד הסוף וגם נצליח".

חשבת לפרוש כשבנט פרש?
"כשבנט פרש מהחיים הפוליטיים הייתה שאלה מה יקרה עם ימינה כמפלגה. אמרתי לו שאני לוקחת את המושכות ומובילה את המפלגה".

כלומר פרישה לא הייתה על הפרק בשום שלב?
"לא".