בפתח השיחה הציגו מגל וכספית בפני השרה את הביקורת על הרפורמה, מה שהוביל אותה להגיד כי "שינוי הוא דבר קשה לאנושות, אבל אנחנו רק בימים הראשונים. הפריפריה ככל היא המרוויחה הראשונה מהרפורמה.. בנות ובני ה־75 ומעלה שמאה אלף מהם כבר החליפו את הכרטיס, רק החודש נעשו 200 אלף נסיעות שלהם, אנחנו רואים את ההתרגשות שלהם. אנשים בסוף החודש הזה יראו איך הרפורמה חוסכת להם כסף. כל מי שיש לה או לו טלפון חכם יכול לעבור לאפליקציה, ולראשונה עכשיו היא תחשב לכל אחד או אחת בסוף החודש או היום את המחיר המשתלם ביותר. היא תחשב בדיעבד כמה באמת נסעתם ותתן את התעריף הזול ביותר. הרעיון הוא להפוך את הנסיעה ליותר משתלמת בדיוק לאלה שבאמת נוסעים בה, לא אלה שמדברים על תחבורה ציבורית".
עוד היא אמרה בנושא כי "צריך להתרגל למודל החדש. זה שינה את מודל התשלום, זה לא לקח את אותם כרטיסים והעלה להם את המחיר. זה שינה לחלוטין את התחבורה הציבורית, האופן שבו היא מחושבת. לעניין התוספת לאוצר, באמת נראה לך שיש לי עניין לממן את האוצר? מה שיש לי, השגתי תוספת חסרת תקדים. 80 אחוזים מהתוספת שהשגתי למשרד התחבורה מיועדת לתחבורה הציבורית. בזכות הרפורמה מנענו עלייה בתחבורה הציבורית. אם לא הייתי עושה אותה כל התחבורה הציבורית הייתה מתייקרת. יש מקומות כמו למשל ביתר עילית שבהם היו סידורים מיוחדים שאין דרך להגן עליהם. למה שחרדים בביתר עלית ישלמו פחות מבני ברק? היה אי שיווין מאוד בולט".
לטענתה, הרפורמה לא באה לענות על ההבדל המחירים בין פריפריה למרכז, אלא בשוני בין פריפריה לפריפריה: "אני מדברת על פערים בין ירוחם לקריית שמונה. אין שום הצדקה שטבריה תשלם פחות מעכו, וכך זה היה. היו סידורים מיוחדים למי שהיה לו ברגעים מסוימים יכולת ללחץ פוליטי, אבל מעבר לזה, אני שוב אגיד - בסוף יש אנשים שיש להם אינטרס פוליטי להשחיר עבודה מקצועית יוצאת דופן".
על הקמפיין שהתנהל נגד הרפורמה טענה כי "אחרי שבמשך חודשים עושים להם קמפיין אומרים להם 'דפקו אתכם', אני לא מאשימה את הציבור, להפך. אני כציבור הייתי שומעת כל היום 'דפקו אתכם', הייתי אומרת שבטח דפקו אותי, אבל ההפך הוא הנכון. יש פה חודשים כבר קמפיין שמשחיר את הרפורמה שנעשתה. ישבנו אנשי ונשות המקצוע של משרד התחבורה, העניין שלנו הוא להגביר את השימוש בתחב"צ, זה מה שאני מנסה לעשות".
בשלב זה פרץ הוויכוח הגדול כאשר מגל האשים את השרה כי היא אינה משתמשת בתחבורה הציבורית, מה שגרם לה להשיב כי "אני נוסעת גם נוסעת. אל תגיד לי מה אני עושה עם כל הכבוד לך". מגל: "מגיל 3 את לא נוסעת". מיכאלי: "אין לתאר את החוצפה ממדרגה ראשונה. אתה מודיע לי מה אני עושה? אני נוסעת באופן קבוע באוטובוסים וברכבת כי זו העבודה שלי".
מגל המשיך: "אולי עכשיו נסעת כמה פעמים, יש לך רכב צמוד". מיכאלי: "לא יודעת איך לספר לך את זה. אני עושה עבודה שהיא שונה מעבודה של הרבה אנשים אחרים, אני נוסעת הרבה יותר מאשר אחרים, נוסעת ברחבי הארץ כל הזמן".
מיכאלי הוסיפה כי "שנת 2019 היו בחירות בהן אני נשארתי מחוץ לכנסת. לראשונה בחיי הבוגרים לא היה לי אוטו, אמרתי 'למה לי לקנות אוטו?' והתחלתי להשתמש בשירות שהיה אז חדש שקוראים לו באבל, התחלתי להשתמש בזה וראיתי שכשאני הולכת לתחנת האוטובוס אני בעצם יכולה לנסוע באוטובוס. חודשים ארוכים התנהלתי בתחבורה ציבורית, הייתה לי הקדמה פשוט יוצאת מן הכלל לתפקיד הזה, שבו אני באמת יש לי זכות לעשות את מהפכת התחבורה הציבורית בישראל. אני נוסעת בתחבורה ציבורית בקביעות, אני פוגשת אתה נהגים, את עובדות ועובדי הרכבת, את הנוסעים, ושומעת מהם באופן אישי את כל הדברים".
"בואו נעשה סדר, כשאנחנו הצבענו נגד הייתה כבר וועדה שהקים עמר בר לב שבדקה ויושבת ובודקת לעומק מאוד את כלא גלבוע ולכן לא היה צורך להוסיף עוד וועדה, וודאי לא ועדה שהיא וועדת שקר כלשהו של האופוזיציה שכשהיא ישבה בתור ממשלה לא עניין אותה. הקמנו ועדה לפני שהאופוזיציה נזכרה בעצם שיש סוהרות, נשים, פגיעה מינית. פתאום הם נזכרו שכן יש להם עניין פוליטי בזה. אנחנו כבר הקמנו וועדה קודם, מה לעשות ינון? יש מציאות".
לסיום אמרה מיכאלי כי "עם כל הכבוד לעניין הזה, להתנצחות עכשיו שאתה מנסה לעשות איתי, יש פה חיילות שנאנסו, יש נשים שנאנסות, נרצחות, מוכות, כל הזמן, בהרבה יותר מדי מקומות במדינת ישראל והדבר הזה חייב להשתנות מהיסוד. הממשלה התזו תקצה את התוכנית במאבק אלימות כלפי נשים כמו אף ממשלה לפניה, בכלל בלי פרופורציה. המהלכים שעשה השר בר לב במשרד לביטחון הפנים ובמשטרה להגנה על נשים הם חסרי תקדים. זה הדבר שמעניין אותי ועל זה אני נאבקת מאז ומעולם ואני לא מתכוונת להפסיק".