סקר "מעריב" בשיתוף "פאנלס פוליטיקס" שפורסם היום (שישי) מצא כי גוש נתניהו שזכה ל־58 מנדטים כבר לא מוביל בתמונת הגושים. נוכח תוצאות אלה, נדמה כי שוב קשה להבין כיצד, אם בכלל, תוקם הממשלה הבאה. ככל הנראה, איילת שקד היא זו שתכריע האם נתניהו יגיע ל־61 או לא. השר לשעבר חיים רמון התארח בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM והביע את דעתו בנושא. 

למרות שטען שעליו לפרוש מהנהגת הליכוד, האם הנדל יישב עם נתניהו? איילת שקד חושפת
תשב עם נתניהו? שקד: "אין ממשלת אחדות בלי הליכוד" | ריאיון מיוחד לאולפן וואלה!

בפתח השיחה, ביקש ניסים משעל להזכיר לרמון כי בשיחתם האחרונה הוא אמר שגוש נתניהו יגיע ל־61 מנדטים. רמון ביקש לדייק את דבריו: "לא, אמרתי שיש לו סיכוי יותר טוב מאי פעם. הסקר הזה מבחינת נתניהו הוא סקר טוב. תוצאות הבחירות יהיו כאלה שאם נתניהו יגיע ל־61 הוא יהיה ראש ממשלה, ואם הוא לא יגיע תהיה רוטציה, החרדים יכפו עליו רוטציה בין גנץ לבינו שגנץ ראשון. איילת שקד לא תעבור את אחוז החסימה, אני מוכן להתערב איתך על מה שתרצה. המנדטים של שקד יציבים וחזקים נכון לאתמול, היא כפסע מאחוז החסימה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"אם איילת שקד לא עוברת את אחוז החסימה אז שני מנדטים מה שיש היום עוברים לגוש נתניהו. יש גם את אלי אבידר שיש שם 30־20 אלף קולות שמבציעים עבורו, כולם מצביעי רק לא ביבי והוא לא עובר את אחוז החסימה בוודאות. לאור הניתוח שלי, נתניהו יותר קרוב ל־61 ממה שהוא היה עד היום. יאיר לפיד בכנס הבחירות שלו הודיע שהמטרה שלו זה שיש עתיד תהיה המפלגה הגדולה, לכן לא בכדי בערב פיזור הכנסת הוא חבר לאריה דרעי ושניהם מנעו את הקטנת אחוז החסימה כאשר יאיר לפיד יודע שארבע מפלגות מהגוש 'רק לא ביבי' על סף אחוז החסימה. הוא עשה את זה בניגוד לבחירות הקודמות, הוא החליט שהוא ישתה קולות של מרצ והעבודה. העימות בינו לבין גנץ ככל שיתקרבו הבחירות יתלקח".

השר לשעבר חיים רמון (צילום: יוסי אלוני)
השר לשעבר חיים רמון (צילום: יוסי אלוני)

בתגובה לאמירותיו, תהה משעל האם לטענתו יאיר לפיד הולך להעלים את מפלגות העבודה ומרצ. רמון הבהיר: "הוא יעשה הכול כדי שיצביעו בגוש שלו כולם ליש עתיד. המדיניות הזו של לפיד תכתיר את נתניהו כי היא עלולה להוריד גם את מפלגת העבודה ווודאי את מרצ מתחת לאחוז החסימה, זו מדיניות מבחינתו מאוד שגויה אבל הוא אומר 'אני רוצה להיותה אלטרנטיבה' כי הוא מבין שהסיכוי שלו להקים ממשלה במצב הנוכחי על פי כל הסקרים הוא לא יכול להרכיב ממשלה כשהוא עומד בראשה".

"הוא יודע שהיחיד מהגוש שאולי יכול להרכיב ממשלה זה גנץ. אם ביבי אין לו 61 הוא רוצה להקטין את כולם כולל את גנץ, ולכן הוא נוקט במדיניות. הוא אמר את זה, זה לא אני המצאתי. המהלך של לפיד עלול להביא את ה־61 והוא רוצה להקטין את גנץ כי הסיסמה של גנץ בבחירות תהיה או ביבי או בנט. לפיד הוא לא במשחק הזה והוא את המשוואה הזו רוצה לרסק גם על ידי גודל המפלגה שלו וגם על ידי כך שהיריב המרכזי שלו על ההנהגה יהיה יותר קטן", אמר.

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM