לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. מועמדים רבים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין בכנסת ה-25. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם: בועז ביסמוט.

בועז ביסמוט, מתמודדת לרשימת הליכוד בכנסת

מי אני?

"ימני, לאומי, יהודי, ישראלי. נשוי באושר לרות ואב למאי, מיכל, דוד ונעמי. אני בן להורים שעלו מטוניסיה בשנת 1961. יליד רחובות, גדלתי באשדוד ובתל אביב. דובר עברית, צרפתית ואנגלית כשפות אם. עיתונאי מאז שנת 1989. כיהנתי כעורך הראשי של 'ישראל היום', העיתון הנפוץ במדינה בין השנים 2017- 2022. הנהגתי קו ימני בלתי מתפשר בעיתון, התומך בתנועת הליכוד ובראש הממשלה בנימין נתניהו. שימשתי דובר מובהק של הימין בישראל באולפן שישי בערוץ 12".

"בין השנים 2008-2004 כיהנתי כשגריר ישראל במאוריטניה, מקום עוין וקשה ברפובליקה האסלאמית. בתקופתי בית השגריר הותקף על ידי חוליית מחבלים של אל קאעידה. כעיתונאי הגעתי עד לאיראן, תימן, סוריה ועיראק. הצלחתי גם להגיע פיזית למנהיגים ערבים כמו אסד, קדאפי, אחמדיניג'אד, ח'אתמי ועוד. הגעתי עד למפקדת חיזבאללה בזמן 'ענבי זעם' ב-1996. שירתי כקצין בחיל הים. אני בעל תואר שני בלימודי אפריקה מאוניברסיטת הסורבון. מומחה בתחומי היחסים הבינלאומיים, המדיניות הציבורית והתקשורת. גדלתי על ערכים של אהבת הארץ, אהבת העם, אהבת המולדת, הערצה לצה"ל, ובעיקר אהבת הימין הישראלי ומ.ח.ל". 

למה לבחור בי?

"קודם כל אני דם חדש בתנועת הליכוד והתחדשות זה תמיד דבר טוב. כדאי לתמוך בי כי אני כל השנים הייתי בעשייה, כעורך עיתון וכדיפלומט. אני מכיר את הנושאים החברתיים-כלכליים, נושאי חוץ וביטחון. כשגריר ייצגתי את ישראל בנושאי הסברה ויש לי הבנה בכל הקשור במדיניות מול מדינות ערב. הימניות שלי והנאמנות שלי הם דברים שלא מוטלים בספק, לכן כשהמתפקד של הליכוד מצביע לי – הוא מצביע לעצמו". 

עובדה שלא ידעתם עליי

"מעולם לא ויתרתי על בית כנסת בשבת, אני מאוהב בפלאפל וביין ישראלי ואפילו שותף בכרם בישוב עלי שבשומרון".