בחירות 2022: חברי הכנסת והמערכת הפוליטית כולה העלו הילוך לקראת יום הבוחר שעתיד להתקיים ב-1/11. על כך, יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שוחח הערב (שני) עם אריה אלדד ובן כספית ב-103FM והתייחס לאיחוד עם חבר הכנסת איתמר בן גביר. כמו כן, שוחח גם על מבצע "עלות השחר" נגד הג'יהאד האסלאמי בעזה, שהסתיים הלילה בהפסקת אש.

בפתח דבריו, התייחס למבצע "עלות השחר" ואמר: "אני חושב שבסטנדרטים שאליהם התרגלו בשנים האחרונות זה מבצע טוב, בעיקר שמחתי על אלמנט ההפתעה, היוזמה וההתקפיות שבעניין הזה הממשלה והדרגים הצבאים נקטו בהם. בהנחה שגם השלושה, ארבעה ימים הראשונים שאותם לא אהבנו, הנחה שהכול היה כדי לחכות להזמנות המבצעית בהתאם למידע המודיעיני, גם זה היה מהלך נכון מאוד". 

תקיפת צה''ל בעזה, מבצע עלות השחר (צילום: רויטרס)
תקיפת צה''ל בעזה, מבצע עלות השחר (צילום: רויטרס)

"מאז הגירוש מגוש קטיף אנחנו חיים מסבב לסבב, הרבה מאוד טילים, משתקים חלקים במדינת ישראל, חוטפים מכה קשה, מגיעים להסדרה של הפסקת אש ובזמן הזה הם מנצלים אותו כדי לשקם את היכולות הצבאיות כדי להכות לנו עוד יותר חזק בפעם הבאה. בתוך זה זה בהחלט במצע קצר, מתומצתת, כנראה השיג את יעדיו, יש בו הרבה מהחיוב, אבל את הפרדיגמה הזאת אנחנו צריכים לשבור. אנחנו לא באמת חושבים שאזרחי ישראל צריכים לחיות לנצח בתוך הסבבים הבלתי נגמרים האלה", הוסיף.

לאחר מכן, נשאל האם בעקבות המכה הקשה שצה"ל הטיל על הג'יהאד האסלאמי, לא חיזקנו את חמאס, והשיב: "זו הייתה המדיניות בשנה הזו בכל השנה החולפת, הרבה מאוד כסף, אותה ממשלה שהתיימרה להפסיק את מזוודות הכסף העבירה סכומים הרבה יותר גדולים, מתוך מגמה לשפר את המציאות בעזה ובין היתר לחזק מאוד את חמאס".

לדבריו, "ההתנהלות הזו שיצרה את הבידול הזה בין חמאס לג'יהאד הפכה את חמאס לסוג של פרטנר, וזה גם נזק אסטרטגי שאני חושב שהוא שגיאה. גם החזרת ההקלות מהר מדי זו שגיאה. צריך לזכור שחמאס לא סיפק את הסחורה, נכון שהוא לא הצטרף ללוחמה אבל הציפייה שלנו שהוא ישלוט במה שקורה ברצועה ובין היתר בג'יהאד, ואת הסחורה הזו הוא לא סיפק. 4-3 ימים למעלה מ־1000 טילים".

בהמשך, התייחס לאיחוד בין הציונות הדתית למפלגת עוצמה יהודית. לדבריו של חבר הכנסת סמוטריץ', "האיחוד לא תקוע. אנחנו מנהלים משא ומתן. אני משתדל לא לנהל אותו בתקשורת, אני מקווה שנגיע להסכמות. יש מגעים כל הזמן מתוך הבנה שאנחנו צריכים ללכת באפס סיכונים ושהמחנה הלאומי בכלל צריך ללכת בתצורה שבה הוא לא צריך להשקיע אנרגיות במאבקים פנימיים ואנחנו יכולים להשקיע את כל האנרגיות בשביל להביא 61".

איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' (צילום: ללא קרדיט)
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' (צילום: ללא קרדיט)

בסיום, התייחס לסקרי המנדטים האחרונים שמראים כי במידה וחבר הכנסת בן גביר יעמוד בראש האיחוד, הסיעות יקבלו מספר מנדטים גבוה יותר. חבר הכנסת סמוטריץ' השיב כי "אני לא חושב שנכון להיכנס לזה בתקשורת. לנגד העיניים שלי עומדים שני דברים – לנצח את הבחירות ולחצות את רף ה־61 מנדטים וכדי שזה יקרה אנחנו צריכים לסחוב מנדטים שבאזור שקד והנדל, ולהגדיל את הסיכוי שאם יהיו 61 מנדטים תקום ממשלת ימין, שתתחיל לעשות את מה שהימין לא עשה במשך הרבה שנים וזה לתקן את מערכת המשפט, דחיפת התיישבות גדולה בנגב ובגליל".

"במשך הרבה מאוד שנים הימין היה בשלטון אבל לא באמת שלט, סוג של רוב שעדיין חי בתודעת מיעוט. הדור שלנו נמצא במקום אחר ויעשה דברים אחרת יותר טוב. אלו שני הדברים, כל השאר לא מעניין", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm