בחירות 2022: המערכת הפוליטית ממשיכה את הכנותיה לקראת יום הבוחר שעתיד להתקיים ב-1/11. בתוך כך, יומיים לפני הפריימריז בליכוד, בית הדין העליון של המפלגה החליט הערב (שני) לאשר את מועמדותו של העבריין המורשע, דודו לניאדו, אשר מתמודד על משבצת מחוז דן. עם זאת, יו״ר הליכוד בנימין נתניהו הנחה את יועמ״ש הסיעה להגיש ערעור לביהמ״ש המחוזי נגד האישור. את לניאדו ייצג עו"ד אורי הברמן ממשרד שרקון, בן עמי, אשר ושות'.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בהחלטת בית הדין של הליכוד, נכתב כי "לאחר ששמענו את נימוקי הצדדים ובייחוד את נימוקי היועץ המשפטי של הליכוד, ולאחר שבחנו את החלטתה של ועדת הבחירות, הרי שעם כל הרצון שלא להתערב בהחלת הוועדה, שאנו מבינים את שיקוליה ומניעה, הגענו למסקנה שאיננו יכולים שלא להתערב בהחלטת ועדת הבחירות ואנו קובעים כי יש מניעות משפטית לפסול מועמד מחמת הרשעות שעברה עליהן תקופת ההתיישנות".

יחד עם זאת, קבע בית הדין של הליכוד, כי הוא קורא ללניאדו לבחון ולשקול את ההשלכות של מועמדותו, לאור הצהרתו בפני בית הדין, כי אם ישתכנע שמועמדותו פוגעת בטובת התנועה, יעשה ביוזמנו את הדבר הנכון. 

כזכור, יו״ר ועדת הבחירות של הליכוד, השופט מנחם נאמן, כבר פסל את מועמדותו של דודי לניאדו. בהחלטה, אמר כי "כאשר הובאה בפנינו העובדה שמר לניאדו הורשע במעשים פליליים נוספים נראה כי עליי לסמוך ידי על רצון רוב חברי ועדת הבחירות ולהורות על פסילת מועמדותו של מר לניאדו להיות מועמד התנועה לכנסת - וכך אני מורה״.

דודו לניאדו אמר בתגובה: "הליכוד הוא בית וזו המפלגה הגדולה בישראל. בדיוק בגלל ההחלטה שהתקבלה הערב, בה אדם שעשה טעות לפני שנים רבות, תיקן את דרכיו והפך לאזרח תורם לחברה יכול לייצג את בוחריו בכבוד ובהערכה. הקמפיין שנוהל נגדי בתקשורת היה רצוף שקרים וחצאי אמיתות כדי להציג תמונה מעוותת של עברי.

"למרות זאת רוחי לא תיפול. כחבר ליכוד שורשי אעמוד לימין התנועה ולימין ראש הממשלה הבא בנימין נתניהו גם אם הרוחות כרגע סוערות. אני מתחייב להעניק תקווה, באמצעות כנסת ישראל לכל איש ואשה, שצמחו מתוך מצוקה ומתוך קושי, תויגו שלא בצדק והתגברו על כל הקשיים בהופכם לאזרחים טובים תורמים ושומרי חוק".