אבי הלוי, היועץ המשפטי של הליכוד, הגיש הבוקר (שלישי) עתירה לבית המשפט המחוזי בת״א לפסול את מועמדותו של דוד לניאדו כמועמד בפריימריז של הליכוד. העתירה מסתמכת על החלטת השופט העומד בראש ועדת הבחירות של הליכוד שקבע שלניאדו אינו יכול להתמודד בליכוד.

הבוקר צייץ נתניהו בטוויטר קריאה למתפקדי הליכוד שלא להצביע עבור לניאדו: "אני קורא למתפקדי הליכוד לא להצביע עבור דודו לניאדו וכן להצביע למועמדים אחרים וראויים שבחירתם לא תגרום לליכוד נזק מיותר".
חבר הכנסת בנימין נתניהו לקראת הפריימריז בליכוד (צילום: דוברות הליכוד)

דיווח: זהו העבר הפלילי של מועמד נוסף בפריימריז הליכוד
הפריימריז בליכוד: בית הדין של הליכוד בהחלטה דרמטית על שיטת הבחירות במחוזות  

הגשת העתירה בוצעה בהנחייתו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שתומך בפסילת מועמדותו של לניאדו. ״אני מסכים עם השופט שיש לפסול את לניאדו, וקורא למתפקדי הליכוד להצביע למועמדים אחרים שהם ראויים, ובחירתם לא תגרום לליכוד נזק מיותר״, התייחס נתניהו להגשת העתירה.

החלטת בית הדין (צילום: צילום מסך)
החלטת בית הדין (צילום: צילום מסך)

עו"ד אורי הברמן, פרקליטו של לניאדו, התייחס לנושא בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והסביר: "ועדת הבחירות קראה לו, שמעה אותו, על כל שתי העבירות, ואישרה את מועמדתו. בחלוף כמה ימים קראה לו על אותו מצע משפטי, ופסלה אותו, ובית הדין של הליכוד התערב בזה לבקשתנו. יש חוק שמאפשר למי שהורשע לחזור לפעילות, החוק הזה מחייב את כולם. אסור לליכוד לעסוק בעברות שהתיישנו, מדובר בעבירות מלפני 12 שנים".

עוד הוא הוסיף כי "החוק מאפשר לו להתמודד, אני לא חושב שהוא פחות ראוי מכל מועמד אחר. בסופו של דבר מדובר באיש טוב, איש משפחה שהיה בצבא. בעברו הוא כשל, וכעת זה רודף אותו, צריך להניח לו". על ההאשמות החמורים בהם הוא הואשם, אמר הברמן: "כל הסיפור מתפרס על פני כשנה וחצי, לפני 12 שנים, בגלל משבר עמוק שעבר".

נשיא בית הדין של הליכוד מיכאל קליינר אמר בעקבות הערער נגד הכשרת לניאדו: "בד"כ, לא מקובל שהתנועה עותרת נגד בית הדין שלה,אך במקרה החריג הזה שבו הנושא המרכזי הוא פרשנות של חוק המדינת ולא של חוקת הליכוד,יש הצדקה לבחון את השאלה בפני מערכת המשפט כי לה יש סמכויות רחבות יותר מבית הדין".

לפני מספר ימים, נפסלה מועמדותו של לניאדו ע"י ועדת הבחירות של הליכוד, אך אתמול בית הדין אישר אותה פעם נוספת, מה שגרם לנתניהו להוביל את מהלך העתירה. ״כאשר הובאה בפנינו העובדה שמר לניאדו הורשע במעשים פליליים נוספים נראה כי עליי לסמוך ידי על רצון רוב חברי ועדת הבחירות ולהורות על פסילת מועמדותו של מר לניאדו להיות מועמד התנועה לכנסת - וכך אני מורה״, נמסר מיו"ר הוועדה השופט מנחם נאמן. 

דודו לניאדו (צילום: אלי דסה)
דודו לניאדו (צילום: אלי דסה)

אירוע התקיפה בו היה מעורב לניאדו התרחש בשנת 2010, אז אישה הגישה נגדו תלונה, והוא נשלח למעצר בית. הוא הפר את המעצר, הגיע אל האיש ותקף אותה. כשהגיע אל המקום שוטר, תקף לניאדו גם אותו. הוא נעצר עד לתום ההלכים, ולבסוף במסגרת עסקת טיעון, במסגרתו לניאדו הודה בתקיפה, בהיזק לרכוש ובהתנגדות למעצר, נגזרו עליו ארבעה וחצי חודשי מאסר ובנוסף שישה חודשים מאסר על תנאי.