בתום מבצע "עלות השחר" בעזה, בן כספית וינון מגל התייחסו היום (שלישי) בתוכניתם ב-103FM לציון 17 שנים לתוכנית ההתנתקות ודנו האם קיימת כיום האפשרות להתקדם למשא ומתן עתידי מול הפלסטינים. כמו כן, התייחסו השניים לתמיכה בנתניהו בקרב הציבור היהודי ועל האפשרות שיקים ממשלה.

סקרים לאחר המבצע חושפים: כמה מנדטים קיבל לפיד? ואיך נראית מפת הגושים?

מכה לנתניהו? רגע לפני הפריימריז בליכוד: בית הדין של התנועה בהחלטה דרמטית

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בן: "הדרך שבה ההתנתקות בוצעה היא אסון, אבל זה כבר מים מתחת לגשר". 

ינון: "נתניהו נשאר בממשלה כשר אוצר כדי לבצע את הרפורמות החשובות כל כך למשק, ולפני ההתנתקות התפטר. היה סחף של שרון מצד הרבה מהחכים והשרים, ולא התחשב בתוצאות משאל הליכוד, וכל התקשורת הייתה איתו".

בן: "התירוץ שנתניהו רצה ליישם רפורמות לא עושה לכם טוב. בימים ההם הייתי היחיד שפרגן לנתניהו, אמנם הייתי צריך לפגוש אותו בדירות מסתור כי הגברת לא הסכימה לו לפגוש אותי. חבר'ה, זה לא יחזיק. נתניהו עושה מה שטוב לנתניהו, את זה כבר למדנו". 

ינון: "עכשיו אתה מסביר שטעית".

בן: "ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לא לחפש כל הזמן שלום, אך כרגע אין לנו פרטנר. כשיקום אחד כזה ויהיה ראש ממשלה שאני סומך עליו, אתמוך. תעיר אותי כשזה קורה".

ינון: "אין פרטנר ולא יהיה פרטנר, אי אפשר לשנות את עורם של הערבים. הם רוצים את הבתים שלהם בחזרה, ב-48' גירשנו אנשים מהבתים שלהם, רק שאני מכיר בזה ואתה לא.  

בן: "למה אתה אומר שאנחנו לא מכירים בזה?".

ינון: "לא הבנתי מה הקואליציה שיש לטרופר וגנץ. אין להם קואליציה בלי המשותפת ורע"מ. אין לכם חצי עם. רוב העם תומך בנתניהו, עם הערבים זה בערך חצי חצי, גם לא בטוח שתצליחו. זה 60 מנדטים מול 50-49 מנדטים. העם לא חצוי". 

בן: "יש בישראל את השיטה הדמוקרטית, נתניהו היה יכול 15 שנה להחליף אותה. אם יש לך 61 מנדטים זה הרוב. כשאתה מתחיל לספור יהודים וערבים אני מזכיר לך שרק נתניהו עצמו התהלב שהוא יביא 3 מנדטים מהערבים. אני רוצה להשלים את הדברים שלי, לא קטעתי אותך".

ינון: "לא להתעצבן. לא דיברתי על הפגיעה בשיטה הדמוקרטית, ברור שלערבים יש קול זהה כמו ליהודים. הכל בסדר. אתם אין לכם שלטון בלי הערבים, אני רק אומר בקטע של העם, זה לא נכון להגיד שיש לכם חצי מהעם אלא הרבה פחות, אתם מיעוט בציבור היהודי".

בן: "הוא חוזר להסתה הקדמונית. הם רואים שהעולם פי מיליון מאוהב בנו עכשיו מימי נתניהו. תפסיק כבר יא טרול. ינון לא קובע פה, תפסיק להפריע לך. אני מקשיב לך בקשב רב. נתניהו לא מר כלכלה וגם לא מר ביטחון. תשתוק כבר. אתה לא תסתום לי את הפה כי אתה אפס".

ינון: בן, אתה משעמם אותנו". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103FM