רגע לפני הפריימריז: בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל הערב (שלישי) את העתירה של מפלגת הליכוד, ופסל את מועמדתו של דודו לניאדו למפלגה.

השופטת עינת רביד פסלה את החלטת בית הדין של הליכוד בטענה שההחלטה אינה מנומקת ואינה קוהרנטית. לדבריה, ההחלטה נעדרת מסד משפטי ועובדתי שמנמק מדוע הוחלט להפוך את החלטת ועדת הבחירות בליכוד, שפסלה את המועמד בעקבות הסתרת חלק מעברו הפלילי .

כאמור, אבי הלוי, היועץ המשפטי של הליכוד, הגיש הבוקר עתירה לבית המשפט המחוזי בת״א לפסול את מועמדותו של דוד לניאדו כמועמד בפריימריז של הליכוד. העתירה הסתמכה על החלטת השופט העומד בראש ועדת הבחירות של הליכוד שקבע שלניאדו אינו יכול להתמודד בליכוד.

הבוקר צייץ נתניהו בטוויטר קריאה למתפקדי הליכוד שלא להצביע עבור לניאדו: "אני קורא למתפקדי הליכוד לא להצביע עבור דודו לניאדו וכן להצביע למועמדים אחרים וראויים שבחירתם לא תגרום לליכוד נזק מיותר".

בנימין נתניהו  (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

הגשת העתירה בוצעה בהנחייתו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שתומך בפסילת מועמדותו של לניאדו. ״אני מסכים עם השופט שיש לפסול את לניאדו, וקורא למתפקדי הליכוד להצביע למועמדים אחרים שהם ראויים, ובחירתם לא תגרום לליכוד נזק מיותר״, התייחס נתניהו להגשת העתירה.

דודו לניאדו בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
דודו לניאדו בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

מוקדם יותר הערב, פורסם לראשונה ב"מעריב" כי מקורבי יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הציעו לו להודיע כי אם דוד לניאדו ייבחר ויתברג במקום 38 המיועד לנציג מחוז תל אביב, נתניהו לא יפעיל את החוק הנורבגי כדי שלניאדו יישאר מחוץ לכנסת. לדברי המקורבים, נתניהו התייחס בחיוב רב להצעה.