בתום קמפיין סוער ואינטנסיבי, המלווה בקרבות משפטיים, היום זה קורה: מפלגת הליכוד בחרה את רשימתה לכנסת ה־25. הפריימריז בליכוד נערכו אחרי הפסקה של שלוש וחצי שנים. נכון לשעה 21:30, אחוז ההצבעה עמד על 56%. אחוז ההצבעה הסופי בפריימריז הקודמים ב-2019 עמד על 58%. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בתוך כך, יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הגיע עם אשתו שרה להצביע בפריימריז, ואמר: "צריך להחזיר לישראל את הגאווה הלאומית, ואת זה רק ממשלה יציבה יכולה לעשות. אם אנחנו רוצים להימנע מסבב בחירות שישי, צריך ליכוד גדול. יש לנו נבחרת נהדרת, גם גברים וגם נשים, צעירים ומבוגרים. אצלנו אי אפשר לרמות במחשב, אז אל תלכו לים, תלכו להצביע, ואז תלכו לים. אני אביא עוד אנשים כדי לחזק את הרשימה עוד יותר". 

בנימין נתניהו מצביע בפריימריז לליכוד (צילום: אבשלום ששוני)
בנימין נתניהו מצביע בפריימריז לליכוד (צילום: אבשלום ששוני)

יואב גלנט בפריימריז בליכוד (צילום: אבשלום ששוני)
יואב גלנט בפריימריז בליכוד (צילום: אבשלום ששוני)

בעת ההצבעה, בליכוד סיפרו שחצי מהמצביעים לא הצביעו בעד או נגד הצעת היו״ר לשיריונים. נתניהו בלחץ מכך שהצעתו לא תאושר בהיעדר רוב. מתקשר עכשיו לראשי ערים ויישובים ודורש להציב בקלפיות שלטים שמתזכרים את המצביעים שעליהם להכניס למעטפה פתק בעד או נגד השיריונים.

פריימריז בליכוד (צילום: מרק ישראל סלם)
פריימריז בליכוד (צילום: מרק ישראל סלם)

רגע לפני הפריימריז בליכוד: המחוזי פסל את מועמדותו של דודו לניאדו
ההישג של הג'יהאד האסלאמי היה בכך שהוא הצליח לשבש לליכוד את קמפיין הבחירות | גנור

החל מהשעה 9:00 הבוקר ועד סגירת הקלפיות, כ־140 אלף חברי תנועת הליכוד בעלי זכות בחירה פקדו 110 אתרי הצבעה ברחבי הארץ. יו״ר הליכוד בנימין נתניהו ורעייתו שרה הצביעו בגני התערוכה בתל אביב בשעה 11:00.

רן כרמי בוזגלו (צילום: אבשלום ששוני)
רן כרמי בוזגלו (צילום: אבשלום ששוני)

שאר המתמודדים העבירו את היום הגורלי בסיורים אינטנסיביים בין הקלפיות ובעיקר בשיחות מרתוניות עם חברי הליכוד, במטרה לשכנע כמה שיותר מהם לתמוך בהם ולסייע להם להתברג ברשימה.

פריימריז בליכוד (צילום: מרק ישראל סלם)
פריימריז בליכוד (צילום: מרק ישראל סלם)

חלק מחברי הליכוד לא הסתפקו בסיורי הקלפיות ומייצרים גימיקים כדי למשוך את תשומת הלב של המצביעים. כך למשל במטה של דני דנון המשיכו גם ביום הפריימריז עם מיתוג השגריר באו"ם, שאותו הבליטו במהלך הקמפיין והכינו הדמיות של דנון נואם באו"ם, שחיכו למצביעים בכל הקלפיות. ההדמיות של דנון נואם באו"ם ממשיכות את הקו של הסלוגן של דנון בפריימריז: "דנון - השגריר שלך בליכוד".

הח"כית גילה גמליאל ואנשי צוותה חילקו מאווררים מיוחדים וסוכריות שעליהן מתנוססת תמונתה של המתמודדת. 

נערכים לפריימריז במטה של גילה גמליאל (צילום: צילום פרטי)
נערכים לפריימריז במטה של גילה גמליאל (צילום: צילום פרטי)

רשימת המתמודדים הורכבה מ־130 חברי הליכוד ( 70 מתמודדים ברשימה הארצית ו־40 באזורים הגיאוגרפיים - "המחוזות"), חדשים לצד ותיקים, כשכולם ניסו להגיע כמה שיותר גבוה ברשימת התנועה. 

סערה שזעזעה את הליכוד והפכה מסוגיה משפטית לדרמה פוליטית התפתחה סביב התמודדותו במחוז תל אביב של פעיל הליכוד ומקורבו של ח"כ דוד ביטן, דודו לניאדו. הסוגיה הפכה לכאב ראש של נתניהו, שלא רצה לראות את לניאדו, המתמודד המוביל במחוז, ברשימת הליכוד, בשל עברו הפלילי. ב־2011 לניאדו הורשע בפריצה לבתים ושנה קודם לכן נשלח למעצר בית בשל תקיפת אישה.

דני דנון (צילום: צילום פרטי)
דני דנון (צילום: צילום פרטי)

הקרב נגד התמודדותו של לניאדו נמשך במישור המשפטי. לפני מספר ימים נפסלה מועמדותו על ידי ועדת הבחירות של הליכוד. אולם שלשום בית הדין העליון של התנועה אישר אותה פעם נוספת, מה שגרם לנתניהו להוביל את מהלך העתירה שהוגשה בהוראתו בבית המשפט המחוזי בתל אביב. העתירה יצרה תקדים, כאשר תנועת הליכוד עותרת בבית המשפט נגד בית הדין הפנימי שלה. 

אמש החליט בית המשפט לפסול את מועמדותו של לניאדו. לקראת הדיון המכריע נתניהו אף צייץ בטוויטר: "אני קורא למתפקדי הליכוד לא להצביע עבור דודו לניאדו וכן להצביע למועמדים אחרים וראויים שבחירתם לא תגרום לליכוד נזק מיותר". בנוסף, נתניהו הודיע אמש כי אם לניאדו ייבחר במקום 38, המיועד לנציג מחוז תל אביב, הוא לא ישתמש בחוק הנורווגי.