המערכת הפוליטית הופתעה מתוצאות הפריימריז שנערכו אתמול במפלגת העבודה, במסגרתם נרשם שינוי ברשימה. בין היתר, השרים עמר בר לב ונחמן שי נדחקו למקומות לא ריאליים על פי הסקרים האחרונים, ולמקומות הראשונים הגיעו חברי הכנסת הרב גלעד קריב וחברת הכנסת נעמה לזימי.

דרמה בפריימריז העבודה: נעמה לזימי כבשה את המקום הראשון, ומי נשאר בחוץ?

לאחר הניצחון המרשים, ח"כ נעמה לזימי בתגובה ראשונה: "גאווה גדולה"

חבר הכנסת קריב שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב על ההישג שהשיג במערכה ובירך את חברת הכנסת לזימי. "אני חושב שמפלגת העבודה לקחה על עצמה את התיקים הכי קשים בממשלה, ומטבע הדברים השרים שלנו כמעט לא ניהלו פריימריז", אמר בראיון ב-103FM, "עמר בר לב ונחמן שי לא יצאו מהמשרד שלהם בשבועות האחרונים, אני התפלאתי איך הם לא מנהלים קמפיין פריימריז אינטנסיבי והסיבה היא שהם עסקו בצרכי המשרדים שלהם. אני בטוח שהם ימשיכו להשפיע גם במשרדים וגם במפלגת העבודה ומסיר בפניהם את הכובע".

הפריימריז במפלגת העבודה. צילום: ערוץ הכנסת

המגישים תהו האם קריב הרגיש את זה, והוא השיב כי "בניגוד לדברים שנוהגים לומר על מפלגת העבודה, הפריימריז מתנהלים ללא דילים, וההצבעות הן על סמן ההערכה לעשיית חברי הכנסת או פוטנציאל העשייה של מועמדים חדשים". חבר הכנסת הוסיף: "אתם יודעים איזה גלים של הסתה חבטו בי במהלך השנה הזו, איזה איומים שאם אבחר במקום גבוה זה יסכן דברים. בסופו של דבר, חברי המפלגה מצביעים למי שיודעים לעשות עבודה קשה למען הציבור, ואכן - תראו את הרשימה המדהימה והמגוונת שלנו". 

 

חברת הכנסת לזימי, שרשמה הישג מרשים בבחירות המקדימות שוחחה גם היא עם גולן יוכפז וענת דוידוב וסיפרה כי הופתעה מהתוצאות. "כיוונתי לחמישייה הפותחת", אמרה, "אני גאה במתפקדים ובמתפקדות שהצביעו עבור העשייה ושמו אותנו בקדמת הרשימה. כולי אסירת תודה למפלגה שניהלה הליך בחירות מרהיב בסיומו נבחרה רשימה מצוינת".

המגישים הזכירו את תוצאות הסקרים האחרונים, ולזימי השיבה: "אני מזכירה שבפעם הקודמת היינו מתחת לאחוז החסימה, אנחנו מתחילים הפעם עם מקום אחר. אני חושבת שנוכח המצב במדינה המפלגה עם פוטנציאל הצמיחה הגבוה ביותר היא מפלגת העבודה. מפלגה שמדברת על מציאות החיים פה, יוקר המחיה, איזון חיי בית ועבודה, חיים משותפים באמת. מפלגת העבודה מציעה לאלטרנטיבה למציאות הלא פשוטה היום".

בסיום הריאיון ב-103FM, חברת הכנסת נשאלה על רמת המעורבות של יושבת ראש המפלגה, מרב מיכאלי, בפריימריז, והשיבה: "היא לא מתערבת ולא התערבה, הייתה מערכת בחירות מאוד נקייה וראויה, והתוצאה מראה את המגוון ובאמת שילוב הכוחות. אמר נכון גלעד שהיו פה שני שרים עסוקים במשרדיהם, זו לא סיטואציה פשוטה לפריימריז, ואני יודעת שעשו עבודה נהדרת והציבור גם מכיר את זה". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm