בחירות 2022המערכת הפוליטית ממשיכה את הכנותיה לקראת יום הבחור שעתיד להתקיים ב-1/11. חברי סיעת הליכוד יצאו היום לפריימריז לבחור את הרשימה לכנסת ה-25, אחרי הפסקה של שלוש וחצי שנים, ויותר משנה באופוזיציה. על כך, גלעד שרון, שוחח הערב (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM.

בפתח השיחה, התייחס לתחקיר שנערך אמש בחדשות 12 על הדילים בפריימריז של הסיעה, ונשאל האם הוא מודאג מכך. שרון השיב כי "אני לא מודאג בכלל. אני זוכה לתמיכה רחבה מאוד ואני חושב שמצביעי הליכוד אלה אנשים חכמים והם יודעים בדיוק מה הם צריכים לעשות ומה כדאי ומה יעזור לתנועה ומה יעזור למדינה".

גלעד שרון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גלעד שרון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"הם יודעים שאני בא כדי להחזיר את המשילות, כדי לטפל באובדן הביטחון האישי, ובעיניי זו סכנה שהיא הרבה יותר גדולה מהסכנה האיראנית או מחיזבאללה או מכל המחבלים האחרים. מכיוון שאנחנו מתמודדים עם הייתי אומר אויב מבפנים, מתוך הבית, ואנחנו רואים שחלקים שלמים במדינה הופכים להיות אקס טריטוריה. הציבור רואה את זה, הוא מבין והוא מבין שחייבים לעשות את זה, ועם האחים המוסלמים בקואליציה אי אפשר לעשות את זה", הוסיף.

לאחר מכן, התייחס לכך שהותקף רבות במהלך התקופה באחרונה בעקבות תמיכתו בהתנתקות. לדבריו, "בסופו של יום, יש אנשים שיכולים לחלוק או לחשוב כך או אחרת, התמיכה הגדולה שאני זוכה בה היא בגלל העמדות שאני מציג. התוכנית שהצגתי בכנס בדימונה, אנשים מבינים מה הבעיה, שאין לנו שום מחלוקת על כך שצריך להחיל ריבונות, לחזק את ירושלים, לחזק את ההתיישבות, צריך להציל את הנגב, את הגליל, את ואדי ערה, את הערים המעורבות. בשביל זה אני בא, אנשים מבינים את זה ולכן אני זוכה לתמיכה גדולה". 

"יש הרבה בליכוד שאומרים 'תעשו הכל שגלעד שרון לא ייבחר'"
"זה מה שיפה בדמוקרטיה, מי שרוצה, יצביע, מי שלא רוצה, לא יצביע וזה בסדר בתוך הליכוד. אבל כשבאים מהשמאל ואומרים לנו, 'נתניהו לא יהיה היו"ר', הם רוצים לקבוע לנו מי יהיה היו"ר או כשבא איזה סמוטריץ' ומתערב לנו ברשימה. הליכודניקים לא אוהבים שמתערבים להם ברשימה, אנחנו נבחר בעצמנו את מי שטוב לנו".  

בסיום, התייחס למבצע "עלות השחר": "אני חושב שזה מצוין שהיכנו במחבלים, אבל יש לי בעיה עם התפיסה הכוללת שמסתכלים כאילו אנחנו צריכים... אם לתת דימוי, כל אחד ועולם הדימויים שלו, אני חי בכפר – אז כשיש לכלב פרעושים, אתה לא מחפש אותם עם פינצטה, אתה טובל אותו בחומר חיטוי. זה לא שיש שם שני מיליון עזתים בני ערובה בידי ארגוני טרור, זה מה שהאוכלוסייה בחרה".

"יש שם שלטון מרכזי ולא יכול להיות שבזמן שישות עוינת תוקפת אותנו, אנחנו מתחזקים אותה. זה לא היה קורה בשום מקום בעולם. אנחנו נותנים דלק, מים, חשמל, אוכל, תרופות בזמן שהם יורים עלינו. צריך הרתעה, יורים עלינו? אנחנו לא מספקים כלום", סיכם.