חברת הכנסת לשעבר איילת נחמיאס ורבין הגיבה היום (רביעי) על תוצאות הפריימריז במפלגת העבודה, בהן נראה כי המפלגה נכנסת לתקופת חילופי דורות, עם דחיקתם של השרים עמר בר לב ונחמן שי אל מקומות לא ריאליים. במהלך דבריה טענה נחמיאס ורבין כי "אם יצחק רבין היה מתעורר, הוא לא היה מזהה את המפלגה".

"יש לי פערים ממפלגת העבודה, אמרתי את זה כשהחלטתי ב־2019 לא להתמודד. את האירועים האלה שאתם עכשיו מציינים אותם כאיזה 'וואו מה קרה בפריימריז', אני ראיתי את הדברים האלה. זה היה מרגע שנשיא המדינה בוז'י הרצוג בעצם לא ניצח בבחירות ב־2017, התהליכים האלה היו לגמרי ברורים", פתחה חברת הכנסת לשעבר את דבריה.

היא ציינה כי היא "מאוד אוהבת את נעמה לזימי, ח"כית מאוד חרוצה ובכלל נבחרו אנשים טובים. אם יצחק רבין היה מתעורר, הוא כנראה לא היה מזהה את מפלגת העבודה".

על דחיקתם לאחור של בר לב ושי וטענה כי "ברמה העקרונית, זה עצוב לי שלא נוצר איזשהו תמהיל הגיוני על המטריצה של איך צריכה להיראות מפלגה שטוענת שהיא רוצה לחזור להיות מפלגת שלטון. אני כן מעריכה את העבודה שמרב מיכאלי עושה כפוליטיקאית, אבל בין זה לבין להגיד שמפלגת העבודה תחזור להיות מפלגת שלטון, יש פער לא קטן. ודווקא לזימי הצהירה משהו שאני מקבלת אותו, כי אני ראיתי את התהליכים האלה - היא אמרה - 'זה מה שמעניין את הצעירים במדינת ישראל - הנושאים החברתיים, חוסר היכולת לקנות פה דירות, יוקר המחיה'".

חברת הכנסת לשעבר אף תקפה את שיטת הפריימריז וטענה כי "זהו אחד הדברים שפשוט הרסו בעיניי את הפוליטיקה הישראלית. יש דבר כזה 'יותר מדי דמוקרטיה'. בליכוד זה גם גרם להקצנה. גם במפלגת העבודה שהיא מאוד קטנה זה גרם לאיזה סוג של הקצנת עמדות".  

איילת נחמיאס ורבין (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
איילת נחמיאס ורבין (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

נחמיאס ורבין התייחסה גם לאפשרות שמפלגת העבודה תתחבר למרצ, למרות התנגדות היו"ר מיכאלי: "הייתי מאוד בעד האיחוד הקודם. אני לא רוצה לפסול מכל וכל את העמדה של מרב שאומרת 'זה לא יעזור לנו'. לצורך העניין, אם המגזר הערבי יחליט שהוא לא יוצא להצביע, אז כל מה שאנחנו אומרים זה דיבורים בעלמא".

"אם שקד עוברת את אחוז החסימה או לא, זה גם משפיע. הסיבה היחידה שאני זהירה זה משום שאני באמת לא יודעת מה תהיה התוצאה הפוליטית. אני חושבת שלבוא ולהגיד ליאיר לפיד, 'אתה הגננת של הגוש, קח עליך את זה ואני אקח עליי את זה', אני חושבת שזה לא לעניין. יש ליאיר לפיד בסוף פחות מרחב תמרון ממה שיש לנתניהו, אבל אני חושבת שכולנו רואים את הזהות הערכית בין מפלגת העבודה למרצ. אם אתה כבר רוצה לדעת, אז מי שמייצג את המגזר הערבי במרצ, אני חושבת שהוא הרבה יותר מחושב וממלכתי ממי שמייצגת את המגזר הערבי בעבודה".