במפלגת העבודה מעריכים כי בעקבות תוצאות הפריימריז, שבהן נדחקו השרים עמר בר־לב ונחמן שי למקומות לא ריאליים, יו"ר המפלגה מרב מיכאלי תחפש כעת דמות ביטחונית כדי לשדרג את הרשימה. לרשות מיכאלי שני שריונים בכל עשיריה. בר־לב שובץ שלשום במקום ה־9 ואילו שי במקום ה־17. אתמול פרסמו השניים הודעות, שבהן הודיעו כי הם ממשיכים בעשייה.


השר בר־לב אמר כי "הבוחר במפלגת העבודה אמר את דברו. ממשיכים קדימה. יש עוד משימות לממש ותוכניות לקדם במשרד לביטחון הפנים. כבר הבוקר עסקתי כרגיל בנושאים הקשורים בביטחונם של אזרחי ישראל", כתב בר־לב. "אני כאן כדי להמשיך לנווט את העשייה החשובה הזו. בשנה האחרונה יש לא מעט הישגים, ואין לי ספק שבחודשים הקרובים תימשך המגמה הזו, שאת פירותיה רואים כבר עכשיו, ויראו ביתר שאת בעתיד", הוסיף.

בר־לב, שבפריימריז הקודמים נבחר במקום השני, המשיך וכתב כי "היו לי בחיי הבוגרים רגעי סיפוק לצד רגעי אכזבה, אך תמיד מה שניצב לנגד עיניי זו טובתה של מדינת ישראל. היא חשובה ממני. גם עכשיו. אני לא מקפל את הדגל המדיני־ביטחוני במפלגת העבודה, אלא ממשיך לשאת אותו בגאווה".


גם שי פרסם הודעה בעקבות המכה שספג בפריימריז ואמר: "אני מבקש להודות מעומק הלב לכל מי שתמך בי במהלך תקופת הבחירות המקדימות וביום שאחרי. אני מעריך זאת מאוד". "העשייה שלי למען מדינת ישראל והקהילות היהודיות בעולם טרם נסתיימה. אני ממשיך בתפקידי כשר התפוצות במלוא האחריות כנדרש וכמתחייב. טובת אזרחי ישראל והעולם היהודי עומדת לנגד עיניי מאז ומתמיד, כך יהיה גם בהמשך. תודה לכם, נחמן".


בתוך כך, ח"כ נעמה לזימי, שהגיעה למקום הראשון בפריימריז, הביעה אתמול התנגדות לחיבור עם מפלגת מרצ לקראת הבחירות הקרובות.
לזימי אמרה ל"מעריב": "מרצ היא שותפה היסטורית לדרך שמפלגת העבודה מובילה. בכל סקר ומחקר שנעשה השלם קטן מסך חלקיו. החיבור מצמצם ופוגע בעוצמה וביכולת שלנו להוביל סדר יום שייטיב עם אזרחי ישראל. לכן עדיף שכל מפלגה תרוץ בנפרד, תפנה לקהל הבוחרים שלה ונשתף פעולה מהכנסת בקואליציה הבאה. מפלגת העבודה היא מפלגה שורשית והיסטורית עם עוצמה ייחודית לה".


ואילו זהבה גלאון, המועמדת לראשות מרצ, אמרה: "כשמגיע מגיע. מפרגנת למרב ולמפלגת העבודה על רשימה צעירה ומסקרנת. מאחלת לה הצלחה מול מפלגות המרכז האחרות. את נבחרת השמאל של ישראל נבחר ב־23.08 בפריימריז במרצ".