בחירות 2022: חברי הליכוד הצביעו ביום רביעי האחרון בבחירות הפנימיות לרשימת המפלגה לכנסת ה-25. לאחר פרסום התוצאות, סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן, התייחס לתוצאות המלאות, תקף אותן בחריפות ואמר כי  זה "יום טוב לאנסים, רשימה מתלהמת". על כך, הוא שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM וטען: "יש ברשימה הזו חבורה גדולה ששמה לעצמה כמטרה לחסל את שלטון החוק". כמו כן, התייחס למצבה של מפלגתו בסקר "מעריב סופהשבוע", בו אינה עוברת את אחוז החסימה. 

בפתח דבריו, התייחס שוב לתוצאות הפריימריז בליכוד, ואמר כי "זה לא מכעיס אותי, זה מצער אותי. אני חושב שזו רשימה של לא מעט אנשים עם עבר מפוקפק, הווה בעייתי, וכיוון די מטריד במפלגה כזו גדולה לגבי העתיד שלנו". 

בנימין נתניהו מצביע בפריימריז לליכוד (צילום: אבשלום ששוני)
בנימין נתניהו מצביע בפריימריז לליכוד (צילום: אבשלום ששוני)

סגן שרת הכלכלה, גולן הוסיף: "אני חושב שאחד הדברים הבסיסיים זו מערכת ציבורית ישרה, הגונה, ושוויונית, לכל אזרחיה. זה לא מה שמסל הליכוד במודל 2022. יש ברשימה הזו חבורה גדולה ששמה לעצמה כמטרה לפגוע בבתי המשפט, בפרקליטות, במשטרה. היא שמה את זה לעצמה כיעד מוצהר, בלי להסתיר או להתבייש מהעניין הזה. אני חושב שזו בשורה נוראה למדינת ישראל שמבשרת את מה שמיקי זוהר אמר לפני שנים - שתכליתה של הפוליטיקה עומדת על כוח, כסף וכבוד, אז הנה, זה מה שאנחנו נקבל".

לאחר מכן, נשאל על האמירה, כי תוצאות הפריימריז הן "יום טוב לאנסים". לדבריו, "זה בהתייחס לדבריה של עורכת הדין גוטליב שמנסה לצייר את קצב כאדם ישר דרך שבסך הכל ניהל פרשיות אהבהבים, ואת אלון קסטיאל כאדם שרדפו אותו. חברים, אני מכבד את שלטון החוק, אני מדבר על התבטאויות שחורגות מתפקידה כעורכת דין. הרי על מה אני מדבר? על עבריינים מורשעים שבית המשפט פסק שהם כאלה. אנשים שישבו בכלא, ועורכת הדין מוצאת מקום להמשיך ולהגן עליהם גם אחרי שהמשפט נגמר וגזר הדין נגזר".

בהמשך, התייחס לסקר מעריב, בו סיעת מרצ אינה עוברת את אחוז החסימה. סגן השרה גולן אמר כי "אני מאמין שאני יכול להגדיל את מרצ, וזה בדיוק השינוי שאני רוצה לעשות. במקום מפלגת אופוזיציה מסתגרת ואקסקלוסיבית אני רוצה לפתוח את השורות. אני רוצה להפוך את המפלגה למפלגה מגייסת ונוכחת בשטח. זה מאוד מדאיג אותי שאנחנו לא עוברים את אחוז החסימה. למה נכנסתי בכלל להתמודדות הזו?".

בסיום, נשאל האם איחוד עם מפלגת העבודה, הוא הפתרון שיציל את מרצ, והשיב: "אני מאמין שאני יכול להביא את מרצ להישגים. לו אני מוביל את מרצ ונראה שאנחנו לא מתרוממים בסקרים אני אנהג באחריות מלאה. לא יודע מה יקרה. מעבר לזה, לחבור למישהו זה דורש שיתוף פעולה. לא אתן שאנחנו, אנשי מרצ, נעלה את נתניהו לשלטון".