רבים מתומכי הליכוד וגוש הימין היו מופתעים מתוצאות הפריימריז בליכוד שפורסמו אתמול, ושינו ללא ספק את הרכב הרשימה המסתמנת לקראת מערכת הבחירות החמישית הבאה לפתחנו. כיצד תיראה הממשלה הבאה, לכשתוקם? הכתב והפרשן לענייני חרדים של "חדשות 13", אבישי בן חיים, שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM והתייחס לתוצאות הפריימריז.

אמסלם המריא, כהן הפתיע, אכזבה לכ"ץ ואדלשטיין: זו רשימת הליכוד לכנסת הבאה

בפתח הראיון נשאל בן חיים האם הוא חושב כמו חיים רמון שבנימין נתניהו לא צפוי לעשות שינוי במערכת המשפט. "זו תמונה מורכבת מאוד", השיב בו חיים. "חיים רמון צודק בדבר אחד - לאורך השנים היה נתניהו ממלכתי ואחראי מאוד, אבל מערכת המשפט שהחליטה, בחוסר האחריות שלה, לדחוף ציבור עצום להפסיק להאמין בה ולרצות לשנות אותה גרמה את זה גם לנתניהו. הוא למד בדרך הקשה את מה שאנשים כמו חיים רמון, או להבדיל כמוני, אמרו במשך שנים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

במענה לשאלה האם הוא יעשה שינוי במערכת המשפט השיב הפרשן: "אני עדיין לא בטוח. שוב, בניגוד לכל ההשמצות ראינו את דפוס ההתנהגות של נתניהו שהוא דפוס אחראי וממלכתי מאוד, ומבוהל מאוד מהאפשרות של לקרוע קרע בעם. הקרע קיים, אבל לא בגללו, אלא בגלל מי שלא הסכימו לקבל את הבחירה של 'ישראל השנייה' בו. לאורך כל דרכו, פעם אחר פעם, הושיט נתניהו יד למפלגות מהגוש המתנגד והציע להשתתף בממשלת אחדות, והן סרבו. ב־2013 הוא אומר לשלי יחימוביץ' 'בואי תכנסי, נהיה יחד', אבל היא לא רצתה. אחר כך הוא אמר את זה גם לאבי גבאי ולבוז'י הרצוג, הוא הציע להם להיות ביחד, אבל קיבל סירוב".

בהמשך הביע בן חיים את דעתו על רשימת הליכוד לכנסת ה-25: "יש כשלים ברשימה, אבל יש בה גם דברים מאוד יפים. הכשל הכי גדול הוא ההדרה של נשים. מהצד השני יש איתות מאוד ברור לגבי מקומו של נתניהו בליכוד - יש אמירה לאחרי הבחירות, אין דבר כזה שידיחו אותו. התוצאות מראות שלא יהיה מישהו שיוכל להחליף את נתניהו".

לסיום הוסיף, כי "בני גנץ הוא היחיד שיכול לשבור את העסק. אם גנץ מודיע באומץ שהוא שובר את החרם על נתניהו, שהוא מוכן לשבת איתו כשהוא ראשון ברוטציה ולא נתניהו, הוא הופך את עצמו למועמד שלישי. אחרת, אחרי הבחירות הולכים לממשלת 61 של נתניהו או לבחירות שישיות".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM