בחירות 2022המערכת הפוליטית ממשיכה את הכנותיה לקראת יום הבוחר שעתיד להתקיים ב-1/11. בתוך כך, בערוצים 11,12 ו-13 בחנו כיצד כניסתו לפוליטיקה של הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (מיל') גדי איזנקוט, משפיעה על תמונת הגושים, והאם הריצה המשותפת ביחד עם שר הביטחון, בני גנץ, ושר המשפטים, גדעון סער, תחת "המחנה הממלכתי", תהפוך להצלחה. 

"רשימה שלא מהווה איום": בגוש הימין לא מודאגים מ"המחנה הממלכתי" 

גורמים עוינים יתערבו בבחירות? חוקר סייבר מסביר ממי באמת צריך לחשוש 

חמק לו מהידיים? התגובה המפתיעה של לפיד להצטרפותו של איזנקוט לגנץ וסער
 
 
 בתוך כך, לפי הסקר של "כאן 11" עולה כי המפלגה הגדולה ביותר, היא "הליכוד", בראשות ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, שזוכה ל-35 מנדטים. מיד אחריה, המפלגה השנייה בגודלה היא "יש עתיד" בראשות ראש הממשלה, יאיר לפיד, שזוכה בסקר ל-22 מנדטים. מפלגת "המחנה הממלכתי", תחת החיבור החדש, זוכה ל-14 מנדטים. "הציונות הדתית" בראשות חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', זוכה ל-9 מנדטים, "ש"ס" עם שמונה מנדטים, "יהדות התורה" זוכה ל-7 מנדטים והרשימה המשותפת ל-6 מנדטים.

כמו כן, מפלגת "העבודה", בראשות שרת התחבורה מרב מיכאלי, זוכה ל-5 מנדטים, ישראל ביתנו בראשות שר האוצר אביגדור ליברמן, זוכה גם היא ל-5 מנדטים, "רע"מ" ו"מרצ" מקבלות כל אחת 4 מנדטים. המאוכזבת הגדולה ביותר מהסקר הנוכחי, היא שרת המשפטים איילת שקד, שלפי הסקר, מפלגתה "הרוח הציונית" מקבלת 1.6% בלבד ולא עוברת את אחוז החסימה.

כמו כן, לפי הסקר של "חדשות 12", גם כאן המפלגה הגדולה ביותר היא הליכוד, שזוכה ל-34 מנדטים. מיד אחריה, מפלגת יש עתיד עם 23 מנדטים. המחנה הממלכתי מקבל גם בסקר הנוכחי 14 מנדטים, והציונות הדתית זוכה ל-10 מושבים. ש"ס עם 8 מנדטים ויהדות התורה עם 7 מנדטים בסך הכל. הרשימה המשותפת זוכה בסקר הנוכחי ל-6 מנדטים, ישראל ביתנו ל-5 מנדטים ומפלגת העבודה ל-4 מנדטים. מרצ ורע"מ זוכות כל אחת ב-4 מנדטים. במקביל, בדיוק כפי שהיה ניתן לראות בסקר של כאן 11, הרוח הציונית בראשות שרת המשפטים, לא עוברת את אחוז החסימה.

בסקר של "חדשות 13" נחשף כי הליכוד עם 34 מנדטים, יש עתיד עם 23 מנדטים, המחנה הממלכתי עם 12 מנדטים בלבד והציונות הדתית, המפלגה הרביעית בגודלה, עם 11 מנדטים. מיד לאחר מכן, ש"ס עם 8 מנדטים, יהדות התורה עם 6 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 6 מנדטים גם היא, רע"מ עם 5 מנדטים, ישראל ביתנו עם 4 מנדטים ומר"צ גם היא, עם 4 מנדטים. כמו בסקרים האחרים, גם כאן, הרוח הציונית אינה עוברת את אחוז החסימה. 

מפת הגושים

לפי סקר ערוץ 11, גוש הימין - חרדים, זוכה ל-59 מנדטים, גוש השמאל - מרכז זוכה ל-56 מנדטים, והרשימה המשותפת עם 6 מנדטים. לפי הסקר בחדשות 12, הגוש של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, זוכה ל-60 מנדטים וקרוב מאוד להשגת המנדט ה-61. גוש הממשלה הנוכחית עם 54 מנדטים, והרשימה המשותפת עם 6 מנדטים. בסקר של ערוץ 13, תמונת המצב דומה. גוש נתניהו זוכה ל-60 מנדטים, גוש הקואליציה הנוכחית זוכה ל-54 מנדטים והרשימה המשותפת עם 6 מנדטים.

מי הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה?

עוד בחנו הסקרים, מי הכי מתאים בעיני הציבור לתפקיד ראש הממשלה. בסקר חדשות 13, בחנו את בנימין נתניהו מול ראש הממשלה הנוכחי, יאיר לפיד. נתניהו זכה ל-48% לעומת 34% שבחרו בלפיד. בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה בין נתניהו לשר הביטחון בני גנץ, עלה כי הפער גדל, נתניהו זכה ל-48%, לעומת 30% שבחרו בגנץ.

כמו כן, בסקר חדשות 12, נחשף פער גדול יותר. בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה בין נתניהו ללפיד, זכה ראש הממשלה לשעבר ל-46%, מול 29% בלבד שלהם זכה ראש הממשלה הנוכחי. בסקר ההתאמה בין נתניהו לשר הביטחון בני גנץ, זכה נתניהו ל-46%, וגנץ ל-22% בלבד.