הצטרפותו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט לרשימה משותפת עם בני גנץ וגדעון סער עוררה טלטלה במערכת הפוליטית, לצד תגובות סערות  ומלאות בביקורת ועקיצות. שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, חבר ברשימה החדשה, התייחס למהלך בשיחה עם גדי נס ב-104.5FM: "בסופו של דבר, התמונה של הבחירות האלה פשוטה מאוד ורואים זאת גם בסקרים".

איזנקוט בהצהרה ראשונה: "איש ציבור לא יכול להתמודד עם כתב אישום"
למה איראן לא בראש דאגותיו ומה הפתרון לסכסוך? העמדות של איזנקוט בנושאי המפתח
"רשימה שלא מהווה איום": בגוש הימין לא מודאגים מ"המחנה הממלכתי"

הוא המשיך והסביר ברדיו צפון כי "השאלה הראשונה היא האם נתניהו יגיע ל-61 מנדטים יחד עם החרדים - או שלא. בסוף, אנחנו אלה שנכריע". אלקין ציין כי "בסקרים שפורסמו אתמול, המחנה הממלכתי עלה למעלה ובלוק נתניהו ירד מיד למטה, וזה מה שאני אומר לאורך כל הדרך". לדבריו, גנץ הוכיח את היכולת ליצור חיבורים שלפיד לא הצליח.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"יכולתו של גנץ ליצור חיבורים, והעובדה שאנחנו יודעים לנהל שיח עם כל הצדדים, היא זו שתאפשר הקמת ממשלה", אמר, "אמרו שלא יהיה אפשרי להקים ממשלה בלי נתניהו, והנה זה קרה. גם הפעם אני אומר - ברגע שלא יהיו 61 מנדטים לגוש נתניהו, תהיה אפשרות לאחד כוחות ולהקים ממשלה סביב בני גנץ, ורק כך הבלוק של נתניהו יישבר". 

"מי שמכירים לעומק את הפוליטיקה הישראלית, יודעים שהשותפים בבלוק נתניהו וגם חברי הליכוד יבינו שזה נגמר - ברגע שהוא לא יגיע ל-61 מנדטים, כי זה אומר שהוא לא יוכל לעשות זאת גם בבחירות שישיות", הסביר אלקין, "נתניהו הוא בן אדם סופר מוכשר עם זכויות רבות, אבל הוא עבר שינוי עמוק בשנים האחרונות, והיום הוא מונע רק מאינטרסים אישיים. רואים זאת גם על מפלגתו ובתוצאות הפריימריז. כשפני הליכוד היום נראים כמו פני דודי אמסלם - לבריונות שלו ולאיומים שלו להרוס את מערכת המשפט. דודי אמסלם הוא המועמד היום להיות שר המשפטים, אלו פני הליכוד".

בהמשך השיחה הוא התייחס לסקרים שפורסמו לאחר הודעת איזנקוט, וציין: "עלינו בכמה מנדטים בסקרים ואנו הרשימה השלישית בגודלה במדינת ישראל לפי כל הסקרים, אבל זה לא משנה בכמה עלינו - אלא בעובדה שהורדנו את בלוק נתניהו מ־61 מנדטים. מי שבחזית המאבק למנוע מנתניהו להקים ממשלה, זה אנחנו".

"יש לנו שני רמטכ"לים וגדעון סער, אחד האנשים המנוסים ביותר בפוליטיקה הישראלית. יש לנו רשימה איכותית מאוד שמגיעה לציבור ואומרת שרק היא יכולה להקים ממשלה. הרי לפיד הוא לא יכול, הוא חסום. אנו נקים ממשלה רחבה ויציבה בלי קצוות, לכן ברור שהרשימה המשותפת לא תהיה חלק ממנה - אחרי השנה שעברנו כולם מבינים שזה לא יעבוד", סיכם.