בחירות 2022: יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, ערך הערב (שני) מסיבת עיתונאים בכפר המכביה, בה הכריז על ריצה בנפרד מרשימת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ'. 

בכיר בציונות הדתית בביקורת על בן גביר: "לא נראה שיש רצון מצידו לריצה משותפת"

שידור חי מההצהרה של חבר הכנסת איתמר בן גביר. צילום: יותם רונן, וואלה!

"בשנה האחרונה אני מנהל מסע להצלת ישראל, שנה של ממשלה נוראית שסיכנה את המדינה שלנו", פתח ואמר בן גביר. "זו הייתה שנה קשה שבה הטרור הרים את הראש ויהודים נרצחו שוב ושוב בסכין, באקדח ובתת מקלע. רק במוצאי שבת האחרונה עברנו עוד פיגוע קשה. ראינו איך ערבים מיפו מעודדים שיגור לעבר תל אביב".

"בשנה הזאת הכבוד הלאומי שלנו נרמס, תחת הממשלה הזאת נולד פחד לצאת מהבית. זו הייתה שנה של חרפה לאומית בה ממשלה ישראל הייתה שבוייה בידי התנועה האסלאמית. עם כל זה לא מספיק, הממשלה הנוראית הזאת העלתה מיסים עוד ועוד שנועדו לממן את התנועה האסלאמית".

"בחודש וחצי האחרון עשיתי הכל כדי שנרוץ יחד עם חברי במפלגת הציונות הדתית. תחילה סמוטריץ' סירב למו"מ, אחר כך הוא הסכים רק למראית עין, עכשיו הוא דורש לעצמו 6 מקומות מתוך שמונה. הוא דורש לעצמו 3/4 מהמפלגה הזאת, ויתרתי על המקום הראשון - זה לא הספיק לו, ויתרתי על השוויון ברשימה - זה לא הספיק לו". 

"בשונה מחברי בצלאל אני רוצה לתת ייצוג לכל הציונות הדתית, אבל לא רק. לצערי למרות כל הוויתורים שלי סמוטריץ בחר שלא לרוץ ביחד כי הוא רוצה בעיקר דתיים לאומיים קלאסיים. עדיין נותרה בי התקווה שהוא יתעשת ויבחר להמשיך יחד. לכן, בלב שלם אחרי שניסיתי בכל דרך להגיע לאחדות - אני מכריז על ריצה עצמאית של מפלגת עוצמה יהודית בבחירות הקרובות". 

"ציבורים שלמים מחכים לנו, הגיע הזמן להביא ביטחון לרחובות, לשקם את הכבוד הלאומי שאבד לנו. מיליוני אזרחים מחכים לממשלת ימין אמיתית, הגיע הזמן לתת להם מענה. הגיע הזמן לעוצמה יהודית", סיכם בן גביר. 

בהמשך השיב לשאלות כתבים ואמר: "לכל אלו שמדברים על איזושהי אמירה כאן לגבי מו"מ - אין מו"מ. במשך חודשיים חיכיתי למו"מ אבל לא היה, בצלאל לא היה רציני. אני לא טורק את הדלת, אבל אני כן אומר בצורה חד משמעית שאנחנו מתכוונים לרוץ ובעזרת השם גם לנצח. כל הגורמים יודעים שעשיתי הכל, ויתרתי עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם בשביל ריצה מאוחרת ולצערי זה לא קרה, לטנגו צריך שניים".

בן גביר הוסיף וציין כי "המחלוקת היא לא על מספר, היא על הוספת ציבורים. חייבים לתת ייצוג ולפתוח את השורות גם למסורתיים וגם לפריפריה. רק כך אנחנו יכולים להביא ניצחון לימין". 

בן גביר (צילום: צילום מסך)
בן גביר (צילום: צילום מסך)

על פי ההערכות, בן גביר צפוי להכריז על כך שמפלגתו, עוצמה יהודית, תרוץ בבחירות הקרובות בנפרד ממפלגת "הציונות הדתית" בראשות בצלאל סמוטריץ', לאחר שהמשא ומתן בין הצדדים, שנמשך כבר שבועות רבים, הגיע למבוי סתום.

בתוך כך, יושב ראש מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ שלח הערב פניה לבן גביר וביקש ממנו להגיע להסכמות בנוגע לריצה משותפת. "כששילבנו כוחות יחד - הצלחנו. יש לנו עוד חודש עד סגירת הרשימות, בוא לחדר המשא ומתן".

"בעיצומה של חופשה משפחתית  בצפון אני מתבשר בצער מכלי התקשורת על כוונתו של חברי איתמר להכריז הערב על התפלגות מהציונות הדתית ועל פיצול וריצה עצמאית", מסר סמוטריץ'. "איתמר ידידי, מדובר בשגיאה קשה. המחנה הלאומי לא יכול להרשות לעצמו פיצולים ופילוגים וסיכון בזריקת קולות לפח כפי שקרה לצערנו לא פעם ולא פעמיים".