ינון מגל ובן כספית פתחו הבוקר (שלישי) את תוכניתם ב-103FM בוויכוח סוער על פועלה של עו"ד טלי גוטליב, שנבחרה למקום ה-25 ברשימת הליכוד בפריימריז האחרונים, וכן על הייצוג הנשי המועט בגוש נתניהו.

כספית: יש לכם כוכבת חדשה, טלי גוטליב  שעוד רבות ידובר בה, והיא רואה באלון קסטיאל קורבן ובמשה קצב סתם חרמן, ומייצגת באופן קבוע חשודים באונס וכאלה. היא כותבת על טירוף קלות הדעת של המעצר של ראש עיריית פתח תקווה, זה חייב להדאיג אתכם.
מגל: לא הבנתי, אתה עכשיו מתלונן שעורך דין מייצג פושעים? וכשזו ממרצ, חברת הכנסת גבי לסקי, שייצגה את תמימי לא שמעתי אותך מדבר על זה שהיא מייצגת טרוריסטים, מחבלים, וכל מיני דברים כאלה. כשמייצגים מחבלים זה לא מפריע לכם, אבל אנסים כן? למה? כי היא בימין? חבר'ה רואים לכם, וזה לא יפה. אם אתם רואים את ראש הממשלה תגידו לו עד כאן. איך הגענו לזה? 

כספית: דרך טלי גוטליב. עכשיו, אל תזכיר את תמימי, בעקבות הסיפור הזה עברתי את השיימינג הכי גדול בחיים שלי. 
מגל: מה אתה דופק חשבון? 

כספית: אתה גיבור גדול הא? הרי גם אתה חטפת.
מגל: נכון, גם אני חטפתי ומינפתי את זה, והיום אני הרבה יותר חזק ממה שהייתי. 

כספית: עשו עליי עלילת דם וזה הטריף אותו. אתה מזכיר לי את זה ואתה ממש מעיר פצע. הבעיה שלי זה לא מה שהיא מייצגת, זה מה שהיא אומרת. מה הבעיה עם גוטליב? הבעיה איתה כפולה. היא לא ייצגה את קסטיאל ולא את קצב. יש לה דפוס כזה – היא בדרך כלל לטובת האנס בדיבור. 
מגל: תראה, אני לא יודע בדיוק מה היא אמרה על קסטיאל ועל קצב, אבל כנראה לקחו חצי משפט. מה שאתה עושה לה זה מה שעשו לך. היא עורכת דין. ומה עם עורכת הדין שהגנה על הרוצחים של רוז פיזם? 

טלי גוטליב  (צילום: אבשלום ששוני)
טלי גוטליב (צילום: אבשלום ששוני)

כספית: תקשיב, מותר וצריך להגן. העניין הוא שהיא באופן קבוע מגנה על החלאות האלה. יחד איתה, בכל 59 מנדטים של הגוש האמוני שלכם יש שבע נשים. שיהיה לכם בהצלחה עם זה.
מגל: אוי אוי אוי. 

כספית: איך ידעתי שזה מה שתגיד.
מגל: איך אתה פמיניסט, תכף תשרוף חזיות. כמה מזרחים יש אצלנו בדקת? אנחנו לא עושים פלברות – בוחרים לפי עניין. בין אם יש אברי מין נשיים או גברים. במפלגת העבודה עושים ריצ'רץ' וזה טרלול פרוגרסיבי. תסתכלו על מרב מיכאלי שתכף מסיימת את הכהונה המפוארת שלה. 52 אחוז מאלו שגרמו לתאונות דרכים הם ערבים. ברור שרוב הבעיה היא במגזר, אז למה לא עושים קמפיין בערבית? למה לא מטפלים בבעיה מהשורש? אני אומר שיש פה בעיות שצריך להתעסק בהן.

כספית: כמה שתתפתל סביב מזרחים, בגוש שלכם יש מפלגות גדולות שאסור בהן נשים, ומפלגה שכמעט ואין בה נשים. נשים הוכיחו שהן ראויות לא פחות מאיתנו, ולטעמי אפילו קצת יותר. לגבי גוטליב: מותר לייצג אנסים, הבעיה היא בהתבטאויות שלה ועם זה תצטרכו להתמודד. לגביי המעורבות של הערבים: חוסר המשילות מתחיל מהכבישים, ואני הקטן אמרתי את זה עשרים פעם. זה עולה להם בעיקר בחיים שלהם, אבל גם בחיים שלנו. מי שהזניח את משטרת התנועה אתה יודע מי. מי שלא הרים את הכפפה זו הממשלה הנוכחית. בוא נמשיך לדבר על הכלכלה. 
מגל: נכון, אני מבין שאנשים פה לחוצים ומחירי הדיור מטורפים. מצד שני יש פה ראש ממשלה שקוראים לו יאיר לפיד, ויש על מי לסמוך לא?

כספית: כל מה שאמרתי אתמול נכון. כלכלה נמדדת לא רק באינפלציה. שכן, אינפלציה זה נתון אחד מתוך עשרות. בכל הנתונים הכלכליים שמתפרסמים חדשות לבקרים ישראל במצב מסוים. אין כלכלן אחד בארץ שלא יגיד לך את זה. הגרעון נסגר, המדדים הכלכליים מצוינים, יש לנו צמיחה והאבטלה בשפל, והדבר הכי בולט זה האינפלציה – אנחנו במחצית האינפלציה של ארצות הברית ואירופה. שהן מדינות פי אלף יותר גדולות וחזקות מאיתנו. זה המצב. 
מגל: אבל זה לא נכון. אתה טעית בנתונים. 

כספית: גם אם טעיתי תן לי לטעות. תבין, יש סוג של אי התאמה בין מה שאומרים במדד של הדירות לבין מה שקורה בחודש האחרון. יש ירידה אדירה, והנדל"ן נמצא בתהליך של קירור.
מגל: בטוח שאנשים יעשו בדיקת עובדות ויעלו את זה לטוויטר שלך. אני רק רוצה להזכיר לך שנתניהו הוציא אותנו ממשברים כלכליים לפני כל אירופה.

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי 103fm