יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, הכריז אתמול על ריצה בנפרד מרשימת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ', זאת לאחר שהמשא ומתן בין הצדדים, שנמשך כבר שבועות רבים, הגיע למבוי סתום.

בכיר בציונות הדתית בביקורת על בן גביר: "לא נראה שיש רצון מצידו לריצה משותפת"

מומחה מעריך: זו הסיבה לעלייה בפופולריות של ח"כ בן גביר בקרב הדור הצעיר

ח"כ בן גביר שוחח הערב (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס להכרזתו: "אני מאוד מעריך את סמוטריץ' אבל בסוף כשאומרים לך שאתה לא רצוי, שרוצים ציונות דתית קלאסית, אז אני מעריך, אני מוקיר, מעריך אותם אבל אני בעד לפתוח את השורות. אני בעד שהם יהיו הקלאסיים ואני אפתח את השורות ונלך לצעירים, לחילוניים, לנשים, לכלל ישראל. אני חושב שבמפלגה שאתה פונה לכלל ישראל אתה לא מגביל, אתה לא מקטלג ואומר שאתה רוצה אנשים בדיוק כמולך. זה עיקר המחלוקת", הוסיף.

לדבריו סמוטריץ' רוצה את הימין הרך. "הוא מדבר על אותו אחוז שנמצא אצל שקד והוא אומר שזה ימין רך. אבל מה, יש בעיה אחת או לא בעיה - יתרון. יש עוד 10 מנדטים מהפריפריה שהם לא הצביעו, והם פוטנציאל להצביע. יש ארבעה מנדטים, גם בתל אביב וגוש דן של צעירים שהם פוטנציאל. יש עוד 2-3 מנדטים חרדים. אני טוען שהפוטנציאל, ועם כל הכבוד לימין הרך, הוא רוצה לפנות לימין הרך הזה, אני רוצה לפנות לאותם 15-20 מנדטים שלא רק יכולים להכריע את הבחירות אלא להביא ממשלת ימין מלא. זה הדבר היחיד שיציל את מדינת ישראל".

"דיברתי עם אנשים בליכוד, והם לא בטוחים שמה שאני אומר זה רעיון גרוע. יכול להיות, בתקווה שבצלאל יעבור, אני מעריך אותו, יש לי רק מילים טובות, אבל הוא בחר בדרך הזאת של לנסות להביא את הימין הרך, אני בחרתי להביא את הימין במדינת ישראל. לרצות לחיות במדינה זה ימין קשה? לתת גב לחיילים שלנו? עונש מוות למחבלים? למה מה שטוב בארה"ב לא טוב לנו?", הוסיף.

בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאור דבריו, תהה פרופ' אלדד כיצד הוא מתכוון להקים ממשלת ימין מלא ללא נתניהו. ח"כ בן גביר אמר: "אם אנחנו נהיה המנדט ה־61 של נתניהו אז החלום שלי זה לבוא אליו ללשכה ולהגיד לו 'אני מכבד אותך אבל בוא נתחיל לדבר תכלס, חוק חסינות לחיילים ושוטרים', זה לא בשמיים. לתת חסינות לחיילים שלנו שיורים במחבלים ומוצאים את עצמם בחקירות. הפסקת הקייטנות בבתי הכלא בישראל".

"אני מסתובב בכל רחבי המדינה ואני שומע על פחד, יהודים שמפחדים ללכת לכותל, להסתובב בבאר שבע, אני לא יודע על איזו תחושת ביטחון אתה מדבר. לגבי הדמות, כל הזמן אומרים קיצוני וזה בראש שלכם, אני קיצוני באהבה שלי לישראל, לחיילי צה"ל. מה זה דמות חדשה? אתם מזכירים דברים מלפני 20 שנה וגם אז לא צעקתי מוות לערבים. אני מודה, הכללתי את הערבים, הייתי בהפגנות. אני מבין שאני מפחיד הרבה מאוד אנשי שמאל אבל חוץ מלגרש את עופר כסיף אני רק רוצה לעשות להם טוב. כשאני הולך לחלק קובה לחיילים אני לא בודק זה שמאל זה ימין. אם תהיה לי אי פעם השפעה במדינת ישראל גם אתה (בן) תשמח מזה, אתה והילדים שלך תוכלו להסתובב כאן בגאון", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm