לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. מועמדים רבים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין בכנסת ה-25. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם: עאיד בדיר.

עאיד בדיר, מתמודד על מקום ברשימת מרצ

מי אני?

"בן 42, נשוי ואב ל-3, בעל תואר שני במדיניות ציבורית, מנהל המטה הערבי במרצ ולשעבר סגן ראש עיריית כפר קאסם ומחזיק תיק איכות הסביבה. הצטרפתי למרצ לפני כ-20 שנה, מתוך אמונה בשותפות הפוליטית היהודית ערבית. כיהנתי כיועצם של יו"ר מרצ זהבה גלאון של השר עיסאווי פריג' ולאחר מכן התמניתי לסגן ראש עיריית כפר קאסם בה קידמתי פרויקטים של שותפות כמו הכיתה הדו לשונית שיזמתי, בה לומדים יחד ילדים מראש העין ומכפר קאסם והמאבק המשותף של יישובי האזור כנגד הקמת תחנת כוח מזהמת, שהייתי בין מוביליו". 

למה לבחור בי? 

"כי אני מייצג את היותה של מרצ מפלגה ישראלית, יהודית ערבית. כי כמי שחי את הצרכים של החברה הערבית, אני מודע לצרכים של היישובים הערבים, לכך שצריך לגייס את הכוח של מרצ כדי לקדם שוויון, גם בתקציבים. כי אני מביא עמי ניסיון ומחויבות ערכית לדרך מרצ – דרך השלום, השוויון והרגישות החברתית".