ב"חדשות 12" נחשף הערב (חמישי) מסמך סודי שגובש במשרדו של ראש הממשלה יאיר לפיד, אל תוכנו לא היינו אמורים להיחשף עד אשר לפיד היה מגיע לבקר באתרים ובמקומות מאוד ספציפיים שמוזכרים בו "כאילו במקרה", במסגרת קמפיין הבחירות שלו. המסמך מחולק למספר נושאים, שבכל אחד מהם צוין מה עשה נתניהו, ומה ההמלצה ללפיד. הנושא הוא קמפיין, הכותרת: "מקומות ונושאים בהם ראש הממשלה לא ביקר מאז 2006".

השיגו מטרות: לפיד צמצם פער מיריבו, נתניהו נותר עם קלף פתוח | אנה ברסקי
חמק לו מהידיים? התגובה המפתיעה של לפיד להצטרפותו של איזנקוט לגנץ וסער

במסמך ממליצים יועציו של לפיד במשרד רה"מ, עובדי מדינה, ללפיד לסייר בבית החולים לבריאות הנפש "אברבנאל" ומציין: "נתניהו לא ביקר שם, יש להצטלם עם מטופל כדי שיהיה אותנטי. המלצה נוספת של עובדי המדינה ללפיד - לבקר באזור קיבוצי היות ונתניהו לא ביקר שם, אלא הגיע רק לנופש בלבד. גם הפעם הם צירפו הערה: לשקול אם זה הדבר הנכון לעשות לאור הרפורמה (בחקלאות)".

עוד המליץ הצוות ללפיד לבקר במוסדות הקשורים לקהילה הגאה ובפעוטונים. "אין אזכור של ביקור ראש ממשלה בפעוטון, רה"מ נתניהו ביקר בגני ילדים", נכתב. ההמלצה: "לעשות אם ניתן ליצור שם תוכן מעניין".

בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)
בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)

מלשכתו של רה"מ לפיד נמסר בתגובה: "לאחר שנים של הזנחה הצוות רצה לעשות עבודה יסודית ולבקר במקומות שהוזנחו ונשכחו, לטפל בבעיות הקשות של החברה הישראלית. המסמך מצייר תמונה עגומה שיש מקומות רבים שלא היו חשובים מספיק שיגיע לשם ראש ממשלה וזה מצער מאוד. נמשיך לפעול למען אזרחי ישראל בכל מקום".

בעקבות הפרסום הגישה מפלגת הליכוד עתירה דחופה לוועדת הבחירות, ליועצת המשפטית לממשלה וליועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, בדרישה "לעצור מיד את השימוש הפוליטי שעושה לפיד בנכסי המדינה לטובת צרכיה הפוליטיים של מפלגתו".

גם יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, הגיב לשימוש הפוליטי של ראש הממשלה בנכסי המדינה, עליו דווח, כאמור, בחדשות 12: "לפיד מנצל את מעמדו לצרכיו הפוליטיים וצריך לפתוח נגדו בחקירה פלילית. התנהלותו של לפיד מוכיחה את ההיפך מנקיון כפיים ומנהל תקין. אם היו לי ציפיות אז הייתי דורש מכל ״אבירי השלטון והצדק״ להפסיק את הצביעות ולדרוש להעמידו לדין, לפחות כמו שדרשו במקרים דומים".