יו”ר הליכוד בנימין ‏נתניהו הודיע לבית הדין של התנועה כי ברצונו להשתתף באופן אישי בדיון הנוסף בנושא השריונים שצפוי להתקיים ביום שלישי הקרוב. מדובר בדיון נוסף בעתירות שהוגשו נגד אישור השריונים לנתניהו.

הדיון יתקיים בהרכב המורחב של חמישה שופטים, שידונו בעתירות נגד השריונים שהגישו בעבר חברי הליכוד שבח שטרן ועו"ד אביעד ויסולי. בדיון הקודם של בית הדין נקבע שמתן שריונים לנתניהו כרוך במשאל בקרב מתפקדי הליכוד, כששמות המועמדים לשריונים יאושרו במזכירות הליכוד.

‏לטענת עו"ד ויסולי, היות שרבים ממשתתפי הפריימריז לא הצביעו על אישור השריונים ורק 49.5% בקרב משתתפי ההצבעה הצביעו בעדם, אין זה הרוב הדרוש ויש לבטל את האישור שניתן לנתניהו לשריין חמישה אנשים ברשימת הליכוד מטעמו ועל דעתו.

שטרן טוען בעתירתו כי אף משאל לא יכול להכשיר שריונים, מכיוון שהם אסורים על פי חוקת המפלגה. וקיים גם הנימוק הערכי נגד מתן השריונים: לטענת העותרים, בבחירות הקודמות נתניהו קיבל אישור לשריין ברשימה מועמדים מבחוץ, כי הפריימריז בליכוד לא התקיימו כלל. כך שנוצר מצב שבעוד שאר המפלגות חידשו ורעננו את רשימותיהן, בליכוד נרשמה סטגנציה. העותרים הסבירו כי בשונה מהמצב המתואר, הפריימריז שנערכו בשבוע שעבר שינו משמעותית את פני הליכוד, כולל פנים חדשות שהצטרפו לרשימה לכנסת, ועל כן אין כל צורך לאשר לנתניהו לשריין מועמדים חיצוניים משלו.

ארז תדמור (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
ארז תדמור (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

יצוין כי בימים האחרונים מופעלים על נתניהו לחצים כבדים לשריין ברשימה מועמדים כאלה או אחרים. על רקע זה, כך נודע ל”מעריב", מקדמים בכירים בליכוד יוזמה חדשה לפתרון משבר השריונים. לדברי בכירים בליכוד, מה שנתניהו צריך לעשות הוא לשריין רק את עידית סילמן ואת עמיחי שיקלי. ובכלל, ייתכן גם מצב שבו שיקלי יעדיף לרוץ בציונות הדתית בשיתוף פעולה עם סמוטריץ', ובתסריט הזה השריון היחיד שצריך להיות הוא עבור סילמן.

עידית סילמן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
עידית סילמן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

"עדיף שנתניהו יכריז כי הוא מבטל את שאר השריונים לטובת קידומה של הרשימה הארצית של הליכוד", הוסיפו הבכירים. "לפי היוזמה, הרשימה תקודם החל מהמקום ה־16 לפחות במקום אחד. פירושו של דבר הוא שארז תדמור, שנתניהו בהחלט רוצה בטובתו, יקודם בחמישה מקומות וייכנס לכנסת. כנ"ל קטי שטרית, שכולם חפצים ביקרה, שכרגע במקום ה־39 ותקודם למקום ריאלי. במצב זה קרן ברק תעלה למקום 39, וכך ייווצר מצב שתשע נשים צפויות להיכנס לכנסת, שזה הרבה יותר סביר. אם יוזמתנו תתקבל, זה יועיל לליכוד הרבה יותר מכל שריון אפשרי".

קטי שיטרית (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
קטי שיטרית (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)