עוד 74 ימים נותרו עד לבחירות. אך על פי סקר "מעריב־סופהשבוע" אין עדיין הכרעה בין הגושים הקיימים. גוש נתניהו עדיין לא מגיע למספר המיוחל של 61 מנדטים, אך גם גוש יריביו לא מתקרב למספר הנחשק.

מסמך ההמלצות ללפיד חושף: כך תנצל את תפקיד ראש הממשלה לרווח פוליטי
ח"כ מהמשותפת מסביר: זה מה שצריך לקרות כדי שנמליץ על לפיד

על פי הסקר שערך מנחם לזר, מנהל מכון פנאלס פוליטיקס, הדרמה מתרחשת בתוך הגושים: פיצול רשימת הציונות הדתית מציב את עוצמה יהודית בראשות ח"כ איתמר בן גביר, שמקבלת 7 מנדטים, בעמדת יתרון על פני הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ', שלה 5 מנדטים בלבד. מנגד, מחליש הפיצול את הליכוד ואת ש"ס, שחלק ממצביעיהן עוברים לתמוך בעוצמה יהודית.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

עוד עולה מהסקר כי גוש נתניהו אומנם נשאר על 59 מנדטים, אך מפלגת הרוח הציונית בראשות איילת שקד, שעשויה לעשות עבורו את ההבדל ולשלוח אותו ללשכת נשיא המדינה כדי לקבל את המנדט להרכבת הממשלה, לא עוברת את אחוז החסימה. בגוש הנגדי, לעומת זאת, מרצ, בניגוד לסקר הקודם, עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים, ואילו הרמטכ”ל לשעבר גדי איזנקוט “שווה” למחנה הממלכתי בראשות בני גנץ וגדעון סער תוספת של 2 מנדטים.

סקר ''מעריב'', בחירות 2022 (צילום: מעריב אונליין)
סקר ''מעריב'', בחירות 2022 (צילום: מעריב אונליין)

ולממצאים בהרחבה: לו הבחירות לכנסת ה־25 היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד בראשות נתניהו הייתה זוכה ב־32 מנדטים. הליכוד מאבדת כאן מנדט לטובת בן גביר. ראש הממשלה יאיר לפיד בראשות יש עתיד ממשיך ליהנות מפירות מבצע עלות השחר ומפלגתו מגיעה זה השבוע השני ברציפות ל־25 מנדטים. המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ וגדעון סער נהנית מהצטרפותו של הרמטכ”ל לשעבר גדי איזנקוט, שהוצב במקום השלישי ברשימה, ומטפסת ל־12 מנדטים, שניים יותר מאשר בסקר הקודם.

בגזרת המפלגות החרדיות, ש”ס, שקיבלה בסקר הקודם 9 מנדטים, מאבדת מנדט אחד לטובת עוצמה יהודית בראשות בן גביר ויורדת ל־8. יהדות התורה, בשלב זה בראשות משה גפני, נותרת עם 7.

כאמור, עוצמה יהודית בראשות בן גביר, שהודיעה השבוע על ריצה עצמאית, מקבלת 7 מנדטים לעומת 5 בלבד שמקבלת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ’, לעומת 10 מנדטים שהציונות הדתית קיבלה לפני הפיצול. מדובר בהישג אישי עבור בן גביר, אבל במונחים גושיים אין כאן בשורה, משום שהמנדטים של בן גביר באים על חשבון הליכוד וש”ס, בעוד הציונות הדתית עלולה להתקרב קרבה מסוכנת מדי לקו האדום.

בהמשך תמונת המנדטים - הרשימה המשותפת, שאחת ממרכיבותיה, בל"ד, מאיימת לרוץ לבד, נותרת סטטית עם 6 מנדטים, כך גם ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן נותרת עם 5 מנדטים.

בגזרת מפלגות השמאל נראה כי פג הרושם של הפריימריז במפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי, והיא מאבדת 2 מנדטים לעומת הסקר הקודם ונאלצת להסתפק הפעם ב-5 בלבד. חלק מהקולות עוברים ליש עתיד, חלקם בעמדת המתנה, וחלקם עוברים למרצ, שמציגה סימני התאוששות. בסקר הנוכחי עוברת מרצ, שבשבוע הבא תקיים פריימריז לראשות ולרשימה, את אחוז החסימה ורושמת 4 מנדטים יציבים למדי (3.7%).

הבשורות הרעות מגיעות הפעם למפלגת הרוח הציונית בראשות איילת שקד ויועז הנדל, שיורדת אל מתחת לאחוז החסימה עם 2.6% בלבד. עוד מתחת לקו האדום גם המפלגה הכלכלית בראשות פרופ' ירון זליכה (0.6%), ישראל חופשית בראשות אלי אבידר (0.2%), הבית היהודי בראשות יוסי ברודני (0%) ועלה ירוק–אוסרת אל־איסלאמייה (0.2%).

גוש נתניהו מקבל בסקר הנוכחי 59 מנדטים. גוש לפיד, כולל המחנה הממלכתי בראשות גנץ, בעל יומרות משלו להרכיב את הממשלה הבאה, מתחזק ל-55 בזכות מרצ, שעוברת את אחוז החסימה, ובתווך הרשימה המשותפת עם 6 מנדטים.

בסקר השתתפו 737 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.2%.