שלושה ימים לפני הפריימריז לראשות מרצ, התארחו היום (שבת) יאיר גולן וזהבה גלאון ב"פגוש את העיתונות" בחדשות 12. "המאבק האמיתי הוא נגד הימין המושחת. המאבק הוא בין תפיסות עולם, אין לי שום דבר נגדה", ציין גולן, שהוסיף: הבחירה היא בין שמאל קטן מסוגר שלא רוצה לגדול, לבין תפיסתי את השמאל כשמאל ציוני, עתיר עוצמה וכוח ששואף לשלטון, אנחנו צריכים לחזור ולהקים את השמאל הציוני באופן שיהיה אלטרטיבה אמיתית".

יאיר גולן האשים את יריבתו בתחקיר נגדו; גלאון: "סגנון טראמפיסטי"
זהבה גלאון: "אפשר להמשיך להיעלב מאבו מאזן, אבל צריך לדבר איתו" 


זהבה גלאון מתייחסת לחזרתה, באדיבות מרצ.

הוא תקף את גלאון על כך שמתמודדת רק לראשות הרשימה, ואינה מתכוונת לכהן כחברת כנסת במידה שלא תיבחר: "אני אהיה נאמן לדרך של מרצ גם במידה שזהבה תנצח, כל בוחרי מרצ צריכים לשים לזה לב, אני מחוייב לדרך ולהיות פה ,למרתון ארוך. נילחם כדי שהימין המושחת והקיצוני לא יוביל את המדינה. גלאון, שהתארחה אחריו, השיבה על כך כי במידה שלא תהיה יו"ר המפלגה, אין בכוונתה ל"קחת מקום ברשימה לחברי כנסת צעירים". עוד היא הוסיפה כי "מה שאני שכחתי, יאיר גולן עוד לא למד".

"הסקרים מראים שאני מחזירה את השמאלנים הבייתה, אנחנו לא רואים אותם הולכים לגולן", ציינה גלאון, שהוסיפה: "מה שגולן מציע זאת לא מרצ. אנחנו לא מדברים על היפרדות מהפלסטינים, אנחנו מדברים על שמירת זכויות אדם ושויוויון לאומי לפלסטינים. התפיסה הישראלית והערכית היא לא איזוטרית, כפי שיאיר גולן טוען". 

כשנשאל גולן בנוגע להובלתה של גלאון על פניו בסקרים עד כה, השיב כי המספרים שמשיגה כעת יו"ר מרצ לשעבר הם "תקרת הזכוכית שלה", בעוד שפוטינציאל הצמיחה של מרצ תחתיו הרבה יותר גדול. הוא תקף אותה פעם נוספת ואמר: זהבה אסור לך לוותר על הציונות, אם אני אוביל את מרצ הזהות הציונית תהיה ברורה". על כך השיבה גלאון: "לדבר זה בחינם, אני באה עם רקורד. אני באתי כי ראיתי שגולן מתמודד, והסקרים לא היו מרהיבים. כשהגעתי כל הסקרים הראו שיש עלייה במספר המנדטים שמשיגה המפלגה. 

סוגיית האיחוד עם מפלגת העבודה

"אני בעד מחנה שמאל ציוני גדול ורחב, אך כבר למדתי משתי מערכות בחירות, שזה לא תמיד עובד. מיזוג עושים אחרי הבחירות, אני בעד מיזוגים, אבל אם זה לא יקרה נרוץ לבד", התייחס גולן לאפשרות של מיזוג עם מפלגת העבודה. גלאון מצידה השיבה לשאלה בנושא כי אני מאוד מעריכה את מיכאלי, היא מנהיגה חשובה. היא צודקת כשהיא קודם כל רוצה להגדיל את כוחה של העבודה. לא יודעת מה יקרה עד סגירת הרשימות. כרגע אנחנו לא שם, אנחנו נשים חכמות יודעות לדבר ביחד, ונגיע לגשר".