בחירות 2022: במפלגת הציונות הדתית מתכוננים לפריימריז שיעצבו את הרשימה לקראת הבחירות לכנסת ה־ 25 .הבחירות הפנימיות במפלגתו של בצלאל סמוטריץ' יתקיימו מחרתיים על רקע הפיצוץ שהתרחש במגעים לאיחוד הכוחות עם עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר. לפי הסקר האחרון שפורסם שלשום ב"מעריב־סופהשבוע", המפלגה של סמוטריץ' צפויה לזכות בחמישה מושבים בכנסת, בעוד רשימתו של בן גביר, אם תרוץ עצמאית, תקבל 7 מנדטים.

חלון ההזדמנויות לאיחוד הרשימות אומנם הצטמצם, אך לא נסגר, והקולות במחנה הימין הקוראים לשני המנהיגים לחזור לשולחן המשא ומתן גוברים והולכים. זאת ועוד, לפי גורמים בימין, בימים אלה מנהל סמוטריץ' מגעים עם עמיחי שיקלי, שפרש מימינה לאפשרות לריצה משותפת. בליכוד מברכים על המהלך, אבל מדגישים כי אם שיקלי לא ירוץ במסגרת הציונות הדתית, הוא ישוריין בסבירות גבוהה ברשימה שלהם.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

ח''כ איתמר בן גביר  (צילום: אבשלום ששוני)
ח''כ איתמר בן גביר (צילום: אבשלום ששוני)

אולם בינתיים מפלגת הציונות הדתית ממשיכה את המרוץ לבדה, כש־ 16 מועמדים יילחמו בפריימריז על ארבעת המקומות הריאליים ברשימה, ישר אחרי היו"ר סמוטריץ' שנבחר אוטומטית. 113,24 איש שהתפקדו החודש למפלגת הציונות הדתית יקבעו מחרתיים את הרכב הרשימה, כשהפריימריז יתקיימו לראשונה באופן דיגיטלי. המתפקדים יצביעו בקישור מיוחד שיישלח בהודעה לכתובת המייל והנייד שלהם.

כמו כן, יוצבו ארבע קלפיות פיזיות בירושלים, בחיפה, בבאר שבע ובפתח תקווה. בשעות הלילה יתקיים אירוע חגיגי בכפר המכביה לסיכום הפריימריז, ובמהלכו ייחשפו תוצאות ההצבעה והרכב רשימת המפלגה. יש לציין כי ארבעה מתוך 16 המועמדים הם חברי כנסת מכהנים: שמחה רוטמן, אורית סטרוק, מיכל וולדיגר ואופיר סופר.