רגע היסטורי לקהילה הגאה: בפעם הראשונה, ראש ממשלה מכהן ישתתף באירוע רשמי של קהילת הלהט"ב. ראש ממשלת ישראל ח"כ יאיר לפיד ישתתף במוצאי שבת ה-27.8 באירוע חגיגות 20 שנה לייסודו של איגי, ארגון הנוער והצעירים הגאה בישראל.

הגעתו לאירוע תהווה ציון דרך היסטורי בחיי הקהילה הגאה בישראל שכן מעולם לא נכח ראש ממשלה מכהן באירוע חגיגי ורשמי של הקהילה הגאה.

איגי נוסד בשנת 2002 ומפעיל היום מעל 120 קבוצות ומועדוני נוער לצעירים ונוער להט"ב ברחבי הארץ מקרית שמונה ועד אילת, מתמודד עם סוגיות של נוער וצעירים בסיכון, מאבק בלהט"בופוביה במערכת החינוך, ועבודה למען להט"בים מהחברה החרדית, הערבית והקהילה הטרנסית.

יאיר לפיד בהצהרה בפתח מבצע "עלות השחר". צילום: לע"מ

באירוע עצמו יתקיים קונצרט ייחודי בו תזמורת ירושלים מזרח ומערב תנגן עיבודים חדשים משיריה של דנה אינטרנשיונל, זמרת פורצת דרך ששינתה את פני התרבות הישראלית ואת פניה של הקהילה הגאה ויבצעו אותם הזמרות אילנית, גלי עטרי, קורין אלאל, נונו, אנה זק, זהבה בן, ואלרי חמאתי, אורנה דץ, שרון חזיז, דפנה דקל, ואיגי וקסמן. את המופע מביים משה קפטן ומפיק שמעון שירזי.

 מנכ"ל איגי עופר נוימן אמר "ככה עושים היסטוריה. במעשים. הגעתו של ראש הממשלה לפיד לאירוע שמסמל שוויון, הכלה, גאווה וביטחון לכולן וכולם היא צעד שיהדהד עד לביתה של כל משפחה בישראל, לתוך כל ארון חשוך בו נער או נערה נמצאים, ולתוך הלבבות של רבים מאד בקהילה הגאה בארץ ובעולם".

איגי משיקים קמפיין לפתיחת שנת הלימודים (צילום: איגי - ארגון נוער גאה)
איגי משיקים קמפיין לפתיחת שנת הלימודים (צילום: איגי - ארגון נוער גאה)