לאחר ההכרזה של איילת שקד ויועז הנדל על צירופו של אמיתי פורת לרשימת "הרוח הציונית", ח"כ איתמר בן גביר, משיב מלחמה ומודיע היום (ראשון) על הצטרפותו של עמיחי אליהו לרשימת עוצמה יהודית בבחירות לכנסת. 

סקר מעריב: כמה מנדטים מקבל בן גביר לבד, והאם איזנקוט תרם לגנץ וסער?

בן גביר לאחר סקר מעריב: "מעריך שנתניהו לא ישלול לתת לי תפקיד שר"

ח"כ בן גביר מסר: "מדובר ברגע היסטורי לציונות הדתית. הרב עמיחי אליהו,  הוא הנציג האותנטי של ציבור חובשי הכיפות הסרוגות והשקופות הנלחם למען הזהות היהודית, ממשיך את מסורת סביו ואביו באהבת ישראל לכל יהודי ויהודיה  תוך חיבור אמיתי לעם ישראל".

הרב עמיחי אליהו מסר: "אני שמח בזכות שניתנה לי להיות שליח נאמן לעם ישראל להצטרף לעוצמה יהודית בראשות ח"כ איתמר בן גביר ומאמין שיש לנו בשורה גדולה לציבור בישראל, למען חיבור קהלים מכל החוגים והמגזרים שבאים להיכנס תחת הדגל של אהבת התורה, אהבת עם ישראל ואהבת ארץ ישראל".

אליהו, מהדמויות הבולטות בציונות הדתית ובנו של הרב שמואל אליהו, הוא ממקימי 'איגוד רבני הקהילות' ובי"ד למוגנות מפני פגיעות מיניות על ידי אנשים בעלי סמכות. בנוסף הקים את ארגון "שדרים" העוסק בחיבור בין יהודי ישראל לתפוצות ובקליטת עליה נכונה, מתוך קדושה, ואת ארגון "צו אחד", העוסק בהגנה על הזכויות המסורתיות של חיילי צה"ל.

הרב עמיחי אליהו מיועד כאמור להיות מוצב במקום הרביעי ברשימת עוצמה יהודית לכנסת ה-25, אחרי היו"ר ח"כ בן גביר, מנכ"ל עוצמה יהודי,  יצחק וסרלאוף, ואלמוג כהן נציג הפריפריה והנגב המוצב במקום השלישי.

הרב עמיחי אליהו וח''כ בן גביר (צילום: עוצמה יהודית)
הרב עמיחי אליהו וח''כ בן גביר (צילום: עוצמה יהודית)

ההכרזה מגיעה גם מספר ימים לאחר שבן גביר הודיע על ריצה בנפרד מרשימת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ', זאת לאחר שהמשא ומתן בין הצדדים עלה בתוהו.

"בשונה מחברי בצלאל אני רוצה לתת ייצוג לכל הציונות הדתית, אבל לא רק. לצערי למרות כל הוויתורים שלי סמוטריץ בחר שלא לרוץ ביחד כי הוא רוצה בעיקר דתיים לאומיים קלאסיים. עדיין נותרה בי התקווה שהוא יתעשת ויבחר להמשיך יחד. לכן, בלב שלם אחרי שניסיתי בכל דרך להגיע לאחדות - אני מכריז על ריצה עצמאית של מפלגת עוצמה יהודית בבחירות הקרובות", אמר בן גביר.