מחר יתקיימו הפריימריז לראשות מפלגת מרצ, ומתפקדי המפלגה יידרשו לבחור בין יו"ר המפלגה לשעבר, זהבה גלאון, לבין ח"כ יאיר גולן. הבוקר (שני) שוחח גולן עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

זהבה גלאון במתקפה: "מה שאני שכחתי יאיר גולן עוד לא למד"

"אני מקווה שבאותו עוז, אנחנו נילחם גם בימין הקיצוני ובימין המושחת שזו באמת המלחמה האמיתית. לפחות מבחינתי, כל האנרגיות שלי מופנות לשם. אני שומע את כל ההשמצות שלה ואת כל התרגילים ואת כל הספינים, אני לא מתרגש מזה. אני אומר לכל הבוחרים של מרצ, מרצ חייבת התחדשות, היא חייבת השתנות. אם היא לא תתחדש ולא תשתנה היא פשוט תיעלם. זה ברור כמו השמש בצהריים", פתח גולן את דבריו.

"יש פה בוודאי נושא אידאולוגי מובהק, האם הזהות של מרצ היא מפלגה אופוזיציונית, צדקנית, סגורה, אקסקלוסיבית או שמרצ רוצה להיפתח ולגדול ולהביא קהלים חדשים לתוך שורותיה. חלק מזה אלה דימויים שחייבים לשנות אותם, וחלק מזה אלה דברים שהביאו להידרדרות שלה", הוסיף.

כשנשאל האם הוא מגדיר את האידאולוגיה של מרצ כ"צדקנות", השיב גולן: "לא, אנחנו היינו פעם מפלגת שלטון לגיטימית עם 12 ו־10 מנדטים. עם 12 ו־10 מנדטים, עם מספר דו ספרתי כפי שאנחנו צריכים להיות. היינו גורם מוביל בדברים שבאמת קרו בארץ עם השפעה עצומה ואנחנו צריכים לחזור לימים האלה, וכדי לחזור לימים האלה חייבים להשתנות. אנחנו עם ממוצע של 4.375 מנדטים מ־2006 ועד היום, לכן כל בן אדם סביר, כל בן אדם הגיוני מבין שמשהו צריך לקרות כדי לצאת מהמקום הזה שבו אנחנו נמצאים היום".  

על יריבתו, זהבה גלאון, אמר גולן: "אני חושב שזהבה גלאון היא אישה עתירת זכויות, אני לא צריך לספר את כל עלילותיה במרחב הציבורי הישראלי, אבל אני חושב שהיא עשתה את הכי טוב שהיא ידעה, זה לא הגדיל את מרצ. אני מזכיר שהיא עזבה את מרצ בטריקת דלת ובהרבה זעם".

"אני חושב שזהבה בוודאי, היא הובילה את מרצ בשתי מערכות בחירות, היא התכוונה להתמודד לקראת מערכת הבחירות השלישית, היא ראתה שבאמת היא לא מצליחה. אני לא בא אליה בטענות. היא הבינה שהמפלגה בדעיכה והיא הלכה הביתה, ואני חושב שעכשיו צריך לומר בצורה ברורה, ניסית, עשית הכי טוב שאת יודעת, זה באמת מכובד וראוי, אני לא צריך לספר עלילותיה, אבל אני חושב שעכשיו זמן של השתנות, של התחדשות, מרצ חייבת לגדול וחייבת לצאת גם מתוך עורה ולעשות דברים אחרת. כשאתה לא מצליח, אתה חייב לעשות דברים אחרת", הוסיף.

לבסוף התייחס גולן למתפקדים אותם הביא למפלגה: "כרגע יש עוד מאות טפסים שעומדים במה שקבע בית הדין של מרצ ואני מקווה שהם יאושרו עד הצהריים ואנחנו נראה מפקד נכון וראוי של הבדואים בדרום. אנחנו מפלגה חברתית, אמורים לייצג את השכבות הכי חלשות באוכלוסייה הישראלית. אין ספק שהאוכלוסייה הכי חלשה היא הבדואים בדרום, אני מקווה מאוד שנראה עד הצהריים עוד מאות מתפקדים חוקיים שנכנסים לספר הבוחרים ואני חושב שמרצ צריכה להתגאות בכך שהיא מגיעה לקהלים שבעבר לא הגיעה אליהם. בנושא הזה, אני גאה להוביל את המהלך הזה יחד עם חבריי בדרום".

מנגד, גלאון אמרה הבוקר לגל"צ: "יאיר גולן עבר להשמצות ולטינופים. יש צד אחד שמתנהג בצורה לא ראויה וצד אחר, אני, שמגינה על עצמי ועל מרצ. מספר לנו שהוא מביא קהלים חדשים - איפה הם? אני מביאה את השמאלנים הביתה".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm