24,113 המתפקדים של מפלגת הציונות הדתית בחרו היום (שלישי) את הרכב רשימת המפלגה לבחירות לכנסת ה־25. בפריימריז התמודדו 16 מועמדים ומועמדות, בינהם ארבעה חברי הכנסת המכהנים. אחוז המצביעים מבעלי ובעלות זכות ההצבעה עמד על 81%. 



במקום השני, מיד אחרי סמוטריץ', נבחר חבר הכנסת אופיר סופר, מיד אחריו אורית סטרוק. במקום השלישי נמצא ח"כ שמחה רוטמן, ברביעי ח"כ מיכל וולדיגר. למקום החמישי הגיע יו"ר תנועת אמונים, צבי סוכות, ובמקום השישי הרב משה סולומון. העיתונאי ארנון סגל נבחר במקום השמיני, כשלפניו במקום השביעי הרב יצחק חי זאגא. 

ח"כ סמוטריץ' אמר לאחר פרסום התוצאות: "אלו בחירות גורליות לעתיד המדינה. ראינו איך בשנה האחרונה את תוצאות הממשלה הרעה שקמה בתמיכת רע"ם והתנועה האיסלמית ובהמשך גם נשענה על הרשימה המשותפת.  זה דבר שפגע בכבוד הלאומי, הוביל להזרמת כספים לתנועה האיסלמית וגרם לאויב הערבי להרים את הראש. הפעם אסור שזה יחזור. בפעם האחרונה שמענו כל מיני תירוצים על הפרת הבטחות אחרי הבחירות לגבי ההליכה עם רע"ם, סיסמאות שטענו שעושים את זה כדי למנוע בחירות חמישיות וכו'".

"הפעם אני קורא לכל ראשי המפלגות לחתום מראש על הצהרת נאמנות שבשום תנאי ושום מצב לא יקימו ממשלה איתם. אני סומך על חברי לגוש הימין- ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, אריה דרעי ומשה גפני שיצטרפו אלי, אבל המבחן האמיתי יהיה של אותם אלו שמבקשים לקבל קולות מהימין ולא עמדו במבחן הזה בפעם הקודמת, איילת שקד, יועז הנדל, בני גנץ, גדעון סער ויאיר לפיד. תחתמו או שתבהירו לציבור את האמת שאתם מתכוונים להקים איתם ממשלה אחרי הבחירות", הוסיף.

בצלאל סמוטריץ' (צילום: אבשלום ששוני)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: אבשלום ששוני)

בהמשך, פנה לחבר הכנסת בן גביר ואמר: "שמעתי את דבריו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שקרא לי ולחברי איתמר בן גביר להגיע לאחדות, ואני מסכים איתו וקורא מכאן לאיתמר: ידי מושטת לאחדות, בוא ניפגש כבר מחר ונשב עד שייצא עשן לבן כדי להגיע להסכם על ריצה משותפת יחד עם הנבחרת המופלאה שבחרנו היום". 

הבחירות הפנימיות נערכו לראשונה באופן דיגיטלי על ידי קישור מיוחד, כאשר גם אופציית ההצבעה הרגילה תעמוד לרשותם של חברי המפלגה: ארבע קלפיות פיזיות יוצבו בירושלים, בחיפה, בבאר שבע ובפתח תקווה.