לאחר נאומו של יו"ר הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', בו טען כי יש לחדש את המשא ומתן, הודיע הבוקר (רביעי) יו"ר עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר כי הוא מסכים לריצה משותפת למען גוש הימין. בן גביר חתם על הסכם ריצה משותפת, וביקש מח"כ סמוטריץ' לחתום עוד היום על ההסכם.

"לא סגרתי את הדלת": המסר המפתיע של בן גביר לסמוטריץ'
בן גביר לאחר סקר מעריב: "מעריך שנתניהו לא ישלול לתת לי תפקיד שר"
בן גביר: "אחרי שניסיתי בכל דרך להגיע לאחדות - מכריז על ריצה עצמאית

בהתאם להסכם עליו חתם בן גביר, הציונות הדתית ועוצמה יהודית ירוצו ברשימה מאוחדת ושוויונית, ובהנהגה משותפת. סמוטריץ' יוצב במקום הראשון, בן גביר במקום השני, ושאר חברי הרשימה ישובצו באופן שוויוני לאחר מכן. הצדדים ינהלו מו"מ משותף עם מפלגת נועם, במטרה לצרף את המפלגה לאיחוד.

לדברי בן גביר: "לפני כשבוע יצאנו לדרך עצמאית אחרי שהבנו שבצלאל לא רוצה אחדות ומבקש לפנות לימין הרך, וזכינו לתמיכה אדירה בחוץ".

חבר הכנסת הוסיף: "למרות זאת וכמו שהבטחתי - אם בצלאל יתעשת וירצה איחוד שוויוני - דלתי פתוחה. אין צורך בעוד מו"מ חסר תכלית ואין צורך בעשן לבן. חתמתי הבוקר על הסכם לריצה שוויונית. בצלאל, אני קורא לך לחתום כבר היום, ונוכל לחגוג הערב את האחדות".

"אם סמוטריץ' יחליט שפותחים את השורות אני הראשון להושיט יד"

קודם לכן התארח בן גביר בתוכניתם של ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM. בפתח השיחה ביקש יוכפז להשמיע ליו"ר עוצמה יהודית הקלטה מתוך שיחות שהוא מבצע לאזרחי ישראל, וטען: "אתה לא פונה לערבים שם". ח"כ בן גביר ביקש לחדד את הנושא: "בהקלטה הזו אמרנו 'מי שרוצה להצטרף להקיש 1', אתם יודעים כמה הקישו? כמאה אלף איש. מי שפונה אלינו ואומר שהוא רוצה להצטרף, מקבל הצעה לשבת במרפסת, חוג בית. לגבי הערבים, אתה תתפלא כמה ערבים מגיעים אליי ואומרים לי שאני היחיד שיעשה סדר אצלם, 'אתה יודע לעשות את הסדר'".

"זאת הקלטה שמיועדת לציבור מסוים. ערבים מקבלים בערבית, אין לך כבוד לשפה הערבית? אני שולח לערבים בערבית, אני אומר את אותו דבר. אני לא דובר ערבית אתבל יש תרגום, מתורגמן ששולח את ההקלטות, ואני אומר לכם בצורה מפורשת - אני לא נגד ערבים, אני נגד אלה שזורקים בקבוקי תבערה", הדגיש.

לאור אמירותיו, תהו צמד המגישים כמה אזרחים ערבים הקישו על הספרה 1, ואילו בן גביר הודה: "אין לי את הנתונים האלה, אנחנו עדיין לא שם במספרים עם ההקלטה של הערבים ואני מעריך שלא יהיו 100 אלף ערבים שילחצו. אין לי עניין נגד כל הערבים, כל הזמן מנסים להוציא אותי גזען, אין לי משהו נגד כל הערבים, יש לי משהו נגד אלה שזורקים בקבוקי תבערה, שרוצים למחוק אותי ואותך. יש לך ערבים בבתי הכלא, רוצחי תינוקות, שעושים קייטנות, מזמינים לעצמם סוהרות. זה נראה לכם נורמלי? בהם אני רוצה להילחם".

כאשר נשאל איך הוא מתכוון להילחם, השיב חבר הכנסת כי "חוק עונש מוות למחבלים - אני לא רוצה שהם בכלל יחיו. יש כיסא חשמלי, מה שטוב לארה"ב טוב לנו. שאף אחד לא ידבר איתי על זכויות הומניטריות, אני ייצגתי אסירים יהודים ביטחוניים, הם ישבו 23 שעות בתא בבידוד ושעה אחת הוציאו אותם. אתה יכול להסביר לי למה אם אתה רוצח יהודי אתה מקבל בשר כבש טרי? זה נראה לכם נורמלי?".

"לא יעבור עונש מוות", ציינה דוידוב, ובן גביר סירב להתייחס לכך כעובדה: "אני מקווה שכן, אבל מה שברור זה הפסקת הקייטנות בבתי הכלא. כולם לבידוד, כולם להתייחס אליהם כאסירים ביטחוניים. באגפים של הערבים, של המחבלים, יש טלפונים. למה אתם מפלים? תתנו למחבלים את אותם תנאים שאתם נותנים ליהודים הביטחוניים. אני לא מבין את זה, רצחת יהודי קיבלת פרס? משכורת מהרשות?".

עוד טען כי "לא נאמן זה מי שזורק בקבוקי תבערה ואבנים, אחרי שהם ישבו בכלא נשלול מהם את האזרחות. אני לא רוצה שיסתובב כאן אחרי ויתנהג כמו בעל הבית. כמו שבהיסטוריה גירשו יהודים מגוש קטיף אני יכול לגרש מישהו שזרק בקבוק תבערה על חייל, אחרי שהוא ישב בכלא אני לא רוצה אותו כאן. אתם לא מבינים שזה הדבר הכי נורמלי? הכי יהודי? יש חוק ופסיקת בית המשפט, ובית המשפט הגדיר מה זה טרור. טרור זה תופעה. יהודי שזרק בקבוק תבערה על ערבי שישב בכלא שנים על גבי שנים הוא פושע".

בתגובה לכך, שאל יוכפז כיצד היה פועל עם ברוך גולדשטיין, שכזכור בעבר חבר הכנסת תלה תמונה שלו בסלון ביתו. בן גביר הבהיר כי "היה יושב בכלא שנים רבות. אין אלפי יהודים שרוצחים, ברוך השם שאין דבר כזה, ערבים. טרור זה תופעה. לא יעזור כמה תגיד תמונה בסלון. הוא היה צריך לשבת בכלא שנים רבות, אבל כאשר יש לנו טרור, תופעה של זריקות אבנים על יהודים, רצח יהודים, אז בואו נגרש את מי שקשור לתופעה".

בהמשך התייחס בן גביר למחלוקות בינו לבין סמוטריץ', נוכח האיחוד שלא יצא לפועל לאחר המשא ומתן: "אני לא חושב שבצלאל מתגזען, הוא לא גזען, אבל אני כן חושב שבציונות הדתית הקלאסית לא מבינים שעם ישראל כולל הרבה ציבורים ושצריך לפתוח את התשורות. אני חוזר בתשובה, אבא שלי היה בלי כיפה והיה האדם הכי צדיק שיכול להיות, לימד אותי מה זה אהבת ישראל, גם אדם כמו אבא שלי יכול להיות ברשימה. גם אדם כמו אלמוג כהן מהפריפריה יכול להיות".

"סמוטריץ' צריך להבין שאנחנו חייבים לפנות גם לציבורים האלה, נקודה", אמר והוסיף: "תראו את הנבחרת אתמול, חבר'ה טובים אבל בסוף זה סמוטריץ' ואופיר סופר, שהוא באמת סוג של חריג שם ואני מאוד מברך אותו. אני רוצה גם רוטמן וגם סטרוק שיש לסמוטריץ' אבל גם אלמוג כהן. זה הסיפור, זה לא גזענות, הוא לא שונא ספרדים סמוטריץ'. יש לו נטייה ברשימה לשים אנשים בדמותו וצלמו".

לאור זאת, תהה יוכפז האם סמוטריץ' הבין שייתכן ולציבור שתומך בו יש בעיה. ח"כ בן גביר פסל את הטענה: "שקר. ממש לא. באולפנות יש ספרדים, אשכנזים, יש גם פריפריה. איפה שצריך לתקן צריך לתקן. הציבור הציוני דתי הוא לא מושלם אבל זה אחד הציבורים הכי טובים במדינת ישראל. אנשים של עזרה, חמלה, אהבה, זה לא אנשים גזעניים".

"אם הרשימה שלך הייתה קצת יותר בגוונים של הרשימה שלו - היה לו יותר קל?", שאלו המגישים, וח"כ בן גביר הודה שכן, וביקש לחדד: "שלא תהיה כאן אי הבנה, הוא לא גזען, אבל אדם הוא תבנית של נוף הולדתו. אתה צריך לשאול אותו אם יש לו בעיה ברשימה שלי. אני כן יודע שכשהוא מציע לי 2 מקומות מתוך 7 הוא בעצם אומר לי 'אני לא באמת רוצה לשלב, רשימה מאוחדת, לא באמת רוצה איחוד'. אני עדיין עם הדלת פתוחה. היה שם מי שטען, לא סמוטריץ', שכהן הוא לא ציונות דתית קלאסית. זה לא עניין של ספרדי אשכנזי. אלמוג כהן בלי כיפה. אני מתעקש לשלב אנשים שגם בלי כיפה. הוא מניח תפילין, שומר שבת, אוהב את ישראל, הערכים שלו בעיניי נפלאים".

עוד הדגיש כי "אם יש בעיה עם אלמוג כהן וכמותיו, אני לא שם, אם אין בעיה אני הראשון שיגיד 'אני מצטרף'. אני לא מתכוון לוותר על כהן ולא על אנשים בדמותו. הגוש לא יפסיד, הגוש יכול להרוויח. אני מעריך את נתניהו וחושב שהוא טועה בנושא. בעיניי להיות ימני ואוהב ישראל זה לא רק חברון וקדומים, יש מליוני ישראלים יהודים אוהבי ישראל שהם בלי כיפה".

בנוסף הבהיר: "אם סמוטריץ' יחליט שפותחים את השורות אני הראשון להושיט לו יד. סמוטריץ' הוא אידיאליסט, יצא לי לעבוד איתו בשנה וחצי האחרונה בשיתוף פעולה מלא, יצא לי לראות אותו עומד במבחנים, נלחם למען ארץ ישראל".

בסיום השיחה, שידר בן גביר אופיטימיות רבה נוכח תוצאות הסקרים: "אנחנו במקום טוב מאוד, עדיין לא הגענו לדו ספרתי. אתה לא יודע כמה עוצמה יהודית יש. עוצמה יהודית זה לדאוג לבן שלך ולבן שלך שיוכלו מחר בבוקר להסתובב ברחובות".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM