בצל הסקרים והחשש מהמשך הפלונטר הפוליטי, שר הביטחון, בני גנץ, התראיין היום (רביעי) לאתר החדשות בערבית "פאנט" ורשת Hala TV ואמר כי אין לו בעיה עם נציגי הרשימה המשותפת בכנסת. "אני רואה בערבים אזרחי ישראל שותפים. יש פיסקה בתוך מגילת העצמאות שמדברת על כל הזכויות לכל האנשים, ללא הבדל דת, גזע, מגדר ולאום, שאני מאמין, ועל כך אני מתמודד לבחירות עכשיו".

האוהל של בני: התשובה לאנשים שאיבדו את ביתם הפוליטי? | אבי בניהו

הפלונטר הפוליטי רחוק מלהסתיים? "הגושים יציבים, ההתמודדות רק פנימית"

"הרשימה המשותפת כגוף פוליטי לא ראתה את עצמה בממשלה. נכון שהמליצו עליי והעניין הזה שימח אותי, אבל הם לא ראו את עצמם כחלק מהממשלה. מנסור עבאס היה חלק מהקואליציה, ואני חושב שהוא רואה את הצורך שלו בקידום החברה הערבית והאינטרסים שלה בראש סדר העדיפויות שלו. הוא לא עסק בנושאי ביטחון אלא רק בנושאים חברתיים-כלכליים. אני מכבד את כל השותפים", הוסיף.



אני יודע לדבר עם כל חברי הכנסת הערבים מכל המפלגות כדי לקדם את מה שאני מאמין בו, וזה גם אינטרס של הקהילה הערבית בישראל גם אם הם לא יצביעו לי. אני מקווה שהמספר גדול ביותר של אזרחים ערבים יראו שזו המדינה שלהם. הם צריכים ללכת להצביע, מצדי, שינהרו לקלפיות. הם אזרחי מדינת ישראל, שייקחו אחריות וילכו לקלפי ויבחרו את מי שהם רוצים".

מנסור עבאס  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מנסור עבאס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בהמשך הריאיון התייחס לסוגיה הפלסטינית ואמר: "ניהלתי שיחות עם אבו מאזן, אבל אני רוצה לפעול לצמצום הסכסוך, להגביר את השלטון הפלסטיני ולמנוע מדינה דו לאומית שמנוגדת לחזון הציוני. אני רוצה למצוא פתרון לסכסוך, אבל אני חושב שזה ייקח הרבה מאוד זמן, ואני לא רוצה שהמצב יסלים עוד עד אז".

"אני רוצה עד אז שהמצב ישתפר ושתהיה נקודת מבט נוספת וחיובית יותר על המציאות הזו כדי שיהיה אפשר להגיע אליה. אני אומר לך שרוב הישראלים לא רוצים לשלוט בעם הפלסטיני. לא כל הישראלים מוכנים לקחת סיכונים ביטחוניים, כפי שראינו, למרבה הצער, בעזה ובמקומות אחרים".

מפלגת 'הרוח הציונית' מסרה בתגובה לדבריו של גנץ: "בכל הנוגע לשאיפות של גנץ שהרשימה המשותפת תמליץ עליו, עכשיו זה ברור. גנץ דוהר להקמת ממשלה צרה עם המשותפת. ממשלה עם המשותפת היא אסון לישראל. הרוח הציונית תמנע מגנץ הקמה של ממשלה מסוכנת עם הרשימה המשותפת, ותוביל לממשלת אחדות, ציונית ויציבה".