בחירות 2022: נמשכות ההכנות של המערכת הפוליטית לקראת יום הבוחר שעתיד להתקיים ב-1/11. זאת, על רקע הפריימריז שהתקיים אמש בסיעות מרצ והציונות הדתית, ולאחר שבצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר לא חתמו עד כה על ריצה משותפת. בתוך כך, ערוצי החדשות ערכו הערב (רביעי) סקרי מנדטים ובדקו כיצד המהלכים האחרונים משפיעים על תמונת הגושים.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בסקר שנערך בערוץ "כאן 11", המפלגה הגדולה ביותר, היא הליכוד, בראשות בנימין נתניהו, שזכתה ל-33 מנדטים, ומיד אחריה, יש עתיד, בראשות ראש הממשלה, יאיר לפיד, שזכתה ל-22 מנדטים. לאחר מכן, המחנה הממלכתי, בראשות שר הביטחון בני גנץ, שזוכה בסקר הנוכחי ל-14 מנדטים. לאחר מכן, מפלגת עוצמה יהודית, בראשות חבר הכנסת איתמר בן גביר, מקבלת בסקר הנוכחי 8 מנדטים, זאת לאחר ההכרזה על ריצה עצמאית.

כמו כן, מפלגת ש"ס מקבלת 8 מנדטים ויהדות התורה מקבלת 7 מנדטים. מפלגת מרצ, בראשות זהבה גלאון, הזוכה הטרייה בפריימריז, מקבלת 5 מנדטים, מפלגת העבודה, בראשות שרת התחבורה, מרב מיכאלי, מקבלת 5 מנדטים, ומפלגות ישראל ביתנו והרשימה המשותפת מקבלות גם הן 5 מנדטים כל אחת. הציונות הדתית, בראשות חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', מקבלת 4 מנדטים בסך הכל, ורע"ם זוכה גם היא ל-4 מנדטים.

בסקר שנערך בחדשות 13, נחשף כי גם כאן המפלגה הגדולה ביותר, היא הליכוד, שזוכה ל-30 מנדטים בסך הכל. יש עתיד מקבלת 23 מנדטים, המחנה הממלכתי עם 12 מנדטים ועוצמה יהודית מקבלת 9 מנדטים. מיד לאחר מכן, ש"ס שזוכה ל-8 מנדטים ויהדות התורה עם 7 מנדטים. הציונות הדתית מקבלת בסקר הנוכחי 7 מנדטים, ישראל ביתנו עם 6 מנדטים, העבודה עם 5 מנדטים והרשימה המשותפת עם 5 מנדטים גם היא. לאחר מכן, סיעות מרצ ורע"מ, מקבלות 4 מנדטים כל אחת. הרוח הציונית, מפלגתה של שרת המשפטים, איילת שקד, אינה עוברת את אחוז החסימה.

בסקר של ערוץ 12, גם כאן המפלגה הגדולה ביותר, הליכוד, אשר זוכה ל-34 מנדטים, ומיד אחריה יש עתיד עם 23 מנדטים. המחנה הממלכתי זכה ל-13 מנדטים, וסיעת עוצמה יהודית שזכתה ל-9 מנדטים. בסקר הנוכחי, ש"ס זוכה ל-8 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים ומרצ עם 6 מנדטים. סיעות העבודה, ישראל ביתנו, הרשימה המשותפת ורע"ם, זוכות כל אחת ל-5 מנדטים. בסקר הנוכחי, מפלגתו של בצלאל סמוטריץ' מתרסקת, ולא עוברת את אחוז החסימה. כמו כן, הסקר בחן גם מצב של איחוד בין סיעתו של בן גביר לציונות הדתית, ובמצב שכזה, האיחוד זוכה ל-11 מנדטים.

מצב הגושים

על פי סקר ערוץ 11, גוש נתניהו זוכה ל-60 מנדטים, ורחוק מנדט אחד בלבד מלהרכיב ממשלה לאחר הבחירות הבאות. הגוש של הקואליציה הנוכחית, בראשות ראש הממשלה, יאיר לפיד, זוכה ל-55 מנדטים בלבד, והרשימה המשותפת שקיבלה 5 מנדטים. כמו כן, גם בסקר של ערוץ 13, הגוש של נתניהו זוכה ל-60 מנדטים וקרוב מאוד להרכיב ממשלה. הגוש של יאיר לפיד זוכה ל-54 מנדטים בלבד, ורחוק מאוד מהרכבת הממשלה והרשימה המשותפת שקיבלה 6 מנדטים.

על פי הסקר של ערוץ 12, גוש נתניהו זוכה ל-58 מנדטים בלבד, ומתרחק מהחלום להרכיב את הממשלה לאחר הבחירות הקרובות. הגוש של לפיד נמצא מעט מאחור עם 57  מנדטים, והרשימה המשותפת עם 5 מנדטים.