השורה התחתונה של סקר "מעריב־סופהשבוע" המתפרסם היום, 67 ימים לפני הבחירות, היא שאף אחד מהגושים לא יכול להרכיב ממשלה. הליכוד נחלשת במנדט, יש עתיד מאבדת שני מנדטים, והשינויים במפה הפוליטית מתחוללים בתוך הגושים. בתמונת הגושים גוש לפיד עולה במנדט, בעיקר בגלל התחזקות העבודה ומרצ; וגוש נתניהו יורד במנדט, בעיקר בגלל ירידת הליכוד - אך אין מעברים בין המחנות.

על פי הסקר שערך מכון פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר, לו הבחירות לכנסת היו מתקיימות כיום, מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה זוכה ב־31 מנדטים (32 בסקר הקודם). יש עתיד בראשות יאיר לפיד ממשיכה להיות המפלגה השנייה בגודלה, אך היא מאבדת מנדט למחנה הממלכתי ומנדט נוסף לעבודה, ויורדת ל־23.


במחנה הממלכתי, בראשות בני גנץ, גדעון סער ושחקן החיזוק גדי איזנקוט, יכולים סוף סוף לחייך: השבוע הם מתחזקים במנדט ועולים ל־13 מנדטים. גם איתמר בן גביר, יו”ר עוצמה יהודית, שהכריז על ריצה עצמאית בעקבות המחלוקת עם הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ, יכול להיות שבע רצון לנוכח הגידול בכוחו. בן גביר ועוצמה יהודית מקבלים בסקר הנוכחי 8 מנדטים, עלייה במנדט לעומת הסקר הקודם. סמוטריץ', לעומת זאת, ממשיך לאבד גובה. רשימת הציונות הדתית נחלשת במנדט אחד ומתקרבת לאחוז החסימה עם 3.7%, שמקנים לה 4 מנדטים בלבד. המנדט האבוד מתפזר בין עוצמה יהודית, הרוח הציונית והמתלבטים.

בסקר נבדקה אופציה של ריצה משותפת של עוצמה יהודית והציונות הדתית. במקרה כזה מקבלת הרשימה המאוחדת 13 מנדטים, כשהמנדט הנוסף בא על חשבון הליכוד.

סקר ''מעריב סופהשבוע'' (צילום: מעריב אונליין)
סקר ''מעריב סופהשבוע'' (צילום: מעריב אונליין)


בגזרה החרדית, ש”ס בראשות אריה דרעי נותרת עם 8 מנדטים, ויהדות התורה בראשות משה גפני יציבה עם 7 מנדטים. גם הרשימה המשותפת, בראשות איימן עודה, 6 מנדטים, וישראל ביתנו, בראשות אביגדור ליברמן, 5 מנדטים, יציבות ללא תזוזה.


בגזרת השמאל, העבודה בראשות מרב מיכאלי וגם מרצ, בראשות זהבה גלאון, שניצחה השבוע בפריימריז, מתחזקות. העבודה מקבלת 6 מנדטים, לעומת 5 בסקר הקודם, ומרצ עולה במנדט ל־5, כשהיא מתרחקת מהקו האדום. בתחתית, עם 4 מנדטים, לצד הציונות הדתית, רע”ם.


הרוח הציונית בראשות איילת שקד ויועז הנדל מתחזקת מעט ועולה מ־2.6% ל־2.8%, אך היא עדיין מתחת לקו האדום, כמו גם המפלגה הכלכלית בראשות פרופ' זליכה - 1.4%, ישראל חופשית ודמוקרטית בראשות אלי אבידר - 0.4%, עלה ירוק ואוסרת אל־ אסלאמייה - 0.2% והבית היהודי בראשות יוסי ברודני עם 0.0%.


בסקר השתתפו 715 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. הסקר נערך ב־24־25 באוגוסט 2022. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.1%.