יו"ר רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס, התראיין היום (שבת) בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12 והתייחס למספר נושאים. בראשית השיחה הוא התייחס לפרסום לפיו הרשות הפלסטינית מנסה להשפיע על הבחירות בישראל, ואמר: "לא ראוי שגורמים זרים, יתערבו בבחירות המקומיות אצלנו. רע"מ לא הייתה ולא תהיה חלק מכל מגע שנמצא מעבר לגבול. בהקשר הפוליטי הזה לא ראוי שיהיו מגעים ומסרים בנושא".

גלאון במתקפה חריפה על נתניהו: "בקיסריה הקימו את ברית הבריונים"
"בעלי אמר: 'רק שתיים היו חזקות כמוך: גולדה וציפי לבני'" | איילת שקד בראיון חשוף

בהמשך, עבאס שלל בחריפות את האפשרות לאיחוד עם הרשימה המשותפת. "איחוד לא נמצא על הפרק, האג'נדה שם היא אג'נדה של כסאות", תקף, "האג'נדה שלנו היא של שותפות פוליטית". על דברי איימן עודה, שכינה אותו "ערבי מחמד", אמר עבאס: "לדעתי זה נובע מהתסכול ותחושת הכישלון. אין לו עוד מה לתרום בחברה הערבית ולפוליטיקה באופן כללי ולכן הוא פוזל לכיוון של השמצות". 

ח"כ עבאס סיפר על המתקפה של הליכוד בראשות נתניהו והימין, המציגים את רע"מ כ"תומכי טרור" ואמר: " אני חייב להגן גם על עצמי וגם על הציבור הערבי כולו. ציבור שרוצה להיות שותף ולהשפיע. זה לא מתקבל על הדעת שהיועצת המשפטית לממשלה ויו"ר ועדת הבחירות מקשיבים כל יום להסתה נגדנו - זו הסתה מסוכנת ולא לגיטימית, והם שותקים ולא אומרים לו די, מספיק".

"הליכוד ניהל אתנו מו"מ", המשיך, "לפני יומיים נזכרתי שכאשר פורסם שנתניהו אירח את סמוטריץ ובן גביר בקיסריה, גם אני הוזמנתי לשם על ידו ועל ידי יואב קיש כדי להמשיך במו"מ. בסופו של דבר, הפגישה הייתה בבלפור, אבל הכתובת של הבית שלו בקיסריה אצלי בווטסאפ". 

"יש לי המון ראיות של מו"מ בינינו", עבאס אמר. "אני בדרך כלל לא חושף שיחות פוליטיות או התכתבויות. אבל כאשר ראש ממשלה לשעבר ממשיך יום יום להסית נגדנו ומאשים אותנו כתומכי טרור - יש גבול. הוא פוגע בזכות הדמוקרטית שלנו להיות שותפים ומשפיעים".

למרות זאת, עבאס לא שלל לחלוטין תמיכה בנתניהו לראשות הממשלה. "אני מקווה שנצליח להשיג רוב ונקים ממשלת שינוי. מי שיעמוד בראשה זה בהתאם לתוצאות הבחירות. יש צד שהושיט לנו יד ויש צד שניהל אתנו מו"מ, אני לא שוכח את זה. אבל כרגע פנינו הם לגוש השינוי". עוד הוסיף: "אין לנו עניין לפסול אף אחד, אף מפלגה".