יו"ר הציונות הדתית ויו"ר עוצמה יהודית הודיעו בשבוע שעבר כי הגיעו להסכמות, לאחר שהשניים נפגשו בביתו של נתניהו בקיסריה יחד עם יו"ר סיעת הליכוד יריב לוין. לאחר החבירה למפלגה בראשות בצלאל סמוטריץ', חבר הכנסת איתמר בן גביר שוחח עם גדי נס על האיחוד, על צפי המנדטים ועל הפגישה המשולשת עם נתניהו שחיבר בין השניים לחתום על ההסכם שעליו דנים כבר חודשים. 

"ישראל תהפוך למדינה אחרת": בכיר לשעבר בליכוד מזהיר מהתחזקות בן גביר
בשבועות הקרובים תבלעו צפרדעים: השמאל נכנס לכוננות ספיגה לקראת הבחירות

בן גביר פתח את דבריו בברכה על מהלך האיחוד ואמר כי לא מדובר במשחק: "היו כאן חילוקי דעות ומחלוקות של ממש. ברגע שהבנתי שאני מקבל את מה שביקשתי, השורות נפתחו, הקרב על המקום השביעי הוכרע, ובמקום השביעי יש נציג פריפיירה, אדם מסורתי. ברגע שאנחנו סיכמנו שיהיה חצי חצי, מבחינתי היה אפשר לסמן וי ולהתקדם לצעד הכי חשוב ולהקים ממשלת ימין על מלא".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

על האפשרות של העברת מנדטים משתי המפלגות לליכוד לאחר האיחוד, אמר כי "אני מעריך שהתנאים השתנו. אין לנתניהו עניין להיאבק בנו - המפתח לניצחון תלוי בנו. אם הרשימה הזאת לא תגיע ל-11 מנדטים, לנתניהו אין סיכוי להיות ראש ממשלה. אני כן יכול להגיד שזה תלוי בציבור המצביעים שלנו, אם הציבור רוצה ממשלת ימין מלא - הם יצביעו לנו. אם לא, נהיה חלשים וקטנים ולא נקים ממשלת ימין". 

איתמר בן גביר  (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

הוא התייחס לאיחוד עם סמוטריץ', ולמחלוקות שהיו, למרות שהסקרים ניבאו תשעה מנדטים לבן גביר: "עשיתי כאן ויתור. יכולתי לדרוש יותר, יכולתי לדרוש את ראשות הרשימה. בסוף, מה שחשוב לי זה שתוקם כאן ממשלת ימין, בשביל זה הייתי מוכן לוותר. מבחינתי, הדבר הכי חשוב הוא לא המקום הראשון או השני. בסופו של דבר, אנחנו שתי מפלגות שונות".

הוא המשיך: "הסיפור כאן הוא לא סיפור של כבוד, היה לי חשוב שהציונות הדתית תפתח את השורות, שנציג רשימה לא רק ציונות דתית קלאסית. אני רציתי גם גליל ושדרות ונתיבות ואופקים, ורציתי צעירים ונשים, ורציתי רשימה מגוונות - וקיבלנו את זה. ברגע הזה אני יכול להגיד בלב שלם אנחנו הבית של כולכם. זה עניין של 'בואו תהיו כאן כי הבית שלכם זה אצלנו, יש פה מכל וכל'. כשיש את העניין הזה, אני יודע שנוכל להחזיק לנצח. לא שמעת ממני מילה רעה על סמוטריץ', הוא אדם חריף, יש בנינו שותפות. המחלוקת הייתה על פתיחת השורות, אבל כשהשורות נפתחות גם הלבבות".

נס, מגיש התכנית, אמר לחבר הכנסת כי "היית חכם ומשכת, אמרת 'עכשיו אני גורף את הקופה עם סמוטריץ' ביחד, לא מאמין לכל הסקרים'". בן גביר השיב: "זה לא רק הסקרים. ראיתי את ההתלהבות מעוצמה יהודית, אנחנו מפרסמים מסרון, ומאה אלף אנשים שולחים לנו הודעה שהם רוצים לתלות שלט על המרפסת. הגענו לכל מקום ראינו את זה בכנסים, אתה רואה בכל מקום. אולמות מפוצצים, כל ערב שניים-שלושה כנסים כאלה. זה הגיוון, זה הקהל, זה לא רק דתים לאומיים לא רק מסורתיים - זה כל הקהל. כשאתה מבין את זה, אתה במקום טוב. המבחן הוא בעוד חודשיים וחצי אם נצליח להקים ממשלת ימין". 

על מקומו של אבי מעוז ברשימה, אמר בן גביר כי "אני חושב שזה מקום ריאלי (מקום 11 ברשימה). פעם שעברה אמרו לנו, כשהוא היה במקום שישי, שזה לא ריאלי - ובסוף הוא נכנס. אם נהיה חזקים, נגיע ל-13 ול-14 מנדטים, זה לא חלום. אני חושב שנתניהו מבין היטב שהמפתח לניצחון אצלו זה אצלנו".

"יש ציבור שלם שרוצה ימין מלא. כל הכתבות בשבת היו לנסות לשפוך לי את הדם, מה אני רוצה? שיהיה טוב לכולנו. כשאני הולך לתת מרק קובות לחיילים, אני לא בודק אם ההוא שמאלני או אם ההוא מהקיבוץ. אין לי בעיה איתם, נהפוכו - מי שנאמן למדינת ישראל, אני אוהב אותו, אני נלחם בשבילו. תשאל את אחינו הדרוזים כמה אני למענם, יש לי בעיה עם אלה שזורקים בקבוקי תבערה, עם אלה שמניפים דגלי פלסטין בחיפה ובעכו - מה הם עושים שם?".